شمار قربانیان زلزله و سونامی در اندونزی از ۱۴۰۰ تن فراتر رفت

خبرگزاری فرانسه از افزایش شمار کشته‌های زلزله و سونامی اخیر در اندونزی به دست‌کم ۱۴۱۱ تن خبر داد.

شمار قربانیان زلزله و سونامی در اندونزی از ۱۴۰۰ تن فراتر رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از افزایش شمار کشته‌های زلزله و سونامی اندونزی به دست‌کم 1411 تن خبر داد. این در حالی است که بسیاری در زیر آوار گرفتار شده اند و زمان برای نجات آن ها رو به اتمام است.

عدم امدادرسانی مناسب به نجان یافتگان این حادثه باعث شده است بسیاری از آن ها برای تأمین آب و غذا به غارت و چپاول از فروشگاه ها روی بیاورند. به سربازان اندونزیایی دستور داده شده است به سمت افرادی که در جزیره سونامی‌زده سولاوسی به سرقت از فروشگاه ها اقدام می کنند، شلیک کنند.

یک هفته پس از وقوع فاجعه دوجانبه زلزله-سونامی در جزیره سولاوسی، امیدواری ها برای نجات افراد گرفتار در آوار، کم کم رنگ می بازد.

یک سخنگوی ارتش اندونزی اعلام کرد شمار قربانیان به 1411 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که 519 نفر از کشته ها تاکنون دفن شده اند.

تیم های نجات دولتی جستجوی خود را برای پیدا کردن افراد گرفتار مانده در زیر آوار به شش نقطه در نزدیکی شهر ساحلی پاول، از جمله هتل روآ-روآ که حدود 60 نفر مدفون شده در زیر آوار هنوز زنده هستند، یک مرکز تجاری، یک رستوران و منطقه «بالاروآ» معطوف کرده اند.

در ادامه گزارش به نقل از مقامات اندونزیایی آمده است احتمالا حدود 150 نفر که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست در زیر آوار مانده اند.

بر اساس گزارش دفتر (خدمات) بشردوستانه سازمان ملل، حدود 200 هزار حادثه دیده به کمک فوری دارند که شامل ده ها هزار کودک می شوند. حدود 66 هزار واحد منزل مسکونی نیز بر اثر حادثه وقوع زمین لرزه هفت و نیم ریشتری و سونامی پس از آن، تخریب شده است.

انتهای پیام/

افزایش شمار قربانیان زلزله و سونامی در اندونزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار