در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش واعظی به ادعای پناهندگی کارمند نهاد ریاست جمهوری در سوئیس

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر پناهندگی یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری توضیحاتی داد.

واکنش واعظی به ادعای پناهندگی کارمند نهاد ریاست جمهوری در سوئیسمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر پناهندگی یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری گفت: این فرد به منظور کار کنسولی و بدون هیات رسمی به کشور سوئیس سفر کرده و تاکنون بازنگشته است و خانواده‌اش بیش از دیگران پیگیر بازگشتش به کشور هستند.
 
واعظی با تاکید بر اینکه این کارمند نهاد ریاست جمهوری به صورت فردی به سوئیس سفر کرده بود, افزود: در سفر کاری اخیر رئیس جمهور به سوئیس هیچ شخصی همراه وی نبوده است.
 
وی همچنین با اشاره به بررسی لوایح مرتبط با FATF  در مجلس اظهار کرد: ایران عضو FATF نیست و این چهار لایحه ای که در مجلس وجود دارد ارتباطی به عضویت ما ندارد.

 رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه لوایح FATF در ارتباط با موضوع پولشویی است، افزود: اگر خواستار برقراری ارتباط بانکی با دنیا هستیم، باید استانداردهای لازم را در کشور داشته باشیم  و این چهار لایحه  چارچوب مناسب درباره  همکاری با کشورهای دنیا را به ما می‌دهد.

واعظی با اشاره به اینکه بخشی از تصویب FATF به دولت دهم باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: این موضوع  در شورای عالی امنیت ملی دولت دهم و  مجلس شورای اسلامی  مطرح شد و اگر در آن زمان گشایش مناسبی که به وجود آمد؛ به دلیل فعال شدن این لوایح در مجلس بود.
 
وی گفت: در حال حاضر هم تا 23 مهرماه فرصت تصویب این لایحه وجود دارد و اگر تا آن زمان  این لوایح تصویب شود امید گشایش در کارها را می‌توان داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
خدابخیر کندکه برااین لوایح هیچ دلیل منطقی نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
اول برین تحقیق کنین خودتون درمورد fatf کل بندهاش رو بخونین ببینین چی به چیه. چند وقت پیش شبکه خبر دو تا کارشناش اقتصادی دعوت کرده بود هر دو نفر دکتر بودن نفری که جوان تر بود زیر وبم fatf رو با جزییاتش توضیح داد واونی که پیرتر بود حرفی نداشت مقابل این دکتر جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد
آخرین اخبار