مدیرکل بهزیستی خراسان رضوى:

بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در نوبت فرزند خواندگی قرار گرفته اند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پروسه فرزند خواندگی تسهیل یافته که با مشارکت دادستانی ۲۶۰۰ نفر پشت نوبت فرزند خواندگی قرار گرفته اند.

بالغ بر ۲۵۰۰ نفر در نوبت فرزند خواندگی قرار گرفته اندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوى در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک، گفت: با تسهیل پروسه فرزند خواندگی، شاهد افزایش تقاضا برای پذیرش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در سطح جامعه هستیم.

با بیان اینکه در سال ۹۷، ۶۵ هزار کودک در این طرح غربال شده‌اند، گفت: در طرح "کوله مهربانی" با اولویت حاشیه شهر و نقاط مرزی استان و هدف تهیه لوازم‌التحریر و بسته تحصیلی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته تاکنون تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوى در خصوص بانوان معتاد که صاحب کودک هستند، ادامه داد: در ۶ ماه آینده مرکز معتادین اکبرآباد را در راستای ارتباط مستمر و کنترل شده بین مادر و فرزند تأسیس خواهیم کرد.

وی افزود: در شش ماه نخست سال ۹۷، بهزیستی وظیفه نگهداری ۳۱۴ مورد را به صورت شبانه یا روزانه و توانبخشی خانواده‌های کودکان کار را برعهده دارد.

پوریوسف از آمار کودکان طلاق خبر داد و گفت: از هر صد زوج متقاضی طلاق، ٩٠ کودک داریم که ۹۰ درصد آن زیر ١٨ سال سال دارند و ٥٥ درصد زیر ٧ سال که ٧٠ درصد از آن‌ها با مادر خود زندگى می‌کنند.

انتهای پیام//ا.آ
 

۵۵ درصد کودکان طلاق کتر از ۷ سال دارند

برچسب ها: بهزیستی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار