رئیس کمیسیون معدن و فولاد خانه اقتصاد گفت:تولید فولاد در کشور با یارانه انرژی صورت می‌گیرد و در واقع کارخانه‌ها به جای سود بردن از تولیدات ،از گاز و انرژی یارانه ای سود می برند.

ادامه حیات فولاد با یارانه انرژی دولتصمدی رئیس کمیسیون معدن و فولاد خانه اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تولید فولاد در کشور با یارانه انرژی صورت می‌گیرد و  در واقع کارخانه‌ها به جای سود بردن از تولیدات ،از گاز و انرژی یارانه ای سود می برند .

رئیس کمیسیون معدن و فولاد خانه اقتصاد  افزود: این مسیر مشکلات بزرگی را در این صنعت به وجود می آورد  و  تولید کنندگان رونق این واحدها را تنها مرهون یارانه انرژی می دانند.صنایع فولادی باید به سمت خصوصی سازی واقعی حرکت کنند و این کار باعث ارزش افزوده می شود. با تدوین قانون هدفمندی یارانه ها ، شرکت‌ها مجبور خواهند بود بار دیگر با چشیدن  هزینه کلان ، خطوط تولیدی خود را با شرایط بازار رقابتی و اقتصاد بدون رانت سازگار سازند.


بیشتر بخوانید : حمایت از جذب سرمایه‌های خارجی در بخش معدن/کاداستر از افتخارات معدن کشور است


صمدی در ادامه مطرح کرد : سرمایه گذاری صد در صدی بخش خصوصی و اصلاح مدیریت باعث ایجاد رقابت در بازار های داخلی و خارجی  و ایجاد ارزش افزوده و رونق در این صنعت می شود .

 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار