روشی برای درمان ریزش مو/ مزوتراپی کم پشتی مو را درمان می‌کند؟

یک متخصص پوست و مو درباره اثربخشی و خطرات احتمالی درمان ریزش مو با مزوتراپی به بیان توضیحاتی پرداخت.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست‌ و مو در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  درباره درمان ریزش مو با مزوتراپی و عوارض آن اظهار کرد: مزوتراپی یکی از مهم ترین روش‌های درمان ریزش مو محسوب می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که در درمان ریزش مو مهم ترین اقدام، پیدا کردن علت آن  است و تا علت ریزش مو بر طرف نشود اعمال سایر درمان‌ها  تقریبا بی فایده است.

شک و تردیدهایی در پس اثر بخشی مزوتراپی

وی درباره علل ریزش مو اظهار کرد: عوامل زیادی از جمله کم خونی، وجود اختلالات تیروئیدی، اضطراب و استرس، تغذیه نامناسب، وراثت و مسائل ژنتیکی و غیره در بروز ریزش مو در افراد مختلف اثربخش است.

وی ادامه داد:  بعد از مشخص شدن علت ریزش مو و درمان آن؛ انجام این روش‌ها به خصوص برای ریزش ارثی  بسیار کمک کننده است؛ شایع‌ترین این روش‌ها پی آر پی و مزوتراپی است.

این متخصص پوست‌ و مو بیان کرد: در مزوتراپی، مواد مغذی و تحریک کننده رشد مو مانند پروتئین، ویتامین، گاهی ضد هورمون‌ها را به جای استفاده از قرص و مصرف خوراکی مستقیما به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود.

وی افزود: برخی از متخصصان به این روش اعتقاد دارند و برخی دیگر ندارند؛ به همین دلیل هنوز اثر بخشی آن قطعی نیست اما در مجموع  برای خانم‌هایی که با  کاشت مشکل دارند، از ریزش مو ارثی  رنج می‌برند و با درمان‌های معمول مشکلشان حل نشده در ابتدای امر پی ار پی و بعد مزوتراپی می‌تواند اثر بخش باشد.

شک و تردیدهایی در پس اثر بخشی مزوتراپی

 درمانی بی خطر برای ریزش مو

احسانی گفت: استفاده از این روش اگر با استفاده از تجهیزات استاندارد باشد عوارضی به همراه نخواهد داشت اما در نهایت اثر بخشی چشم گیری را شاهد نخواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: قطعا راه‌های بسیاری برای مقابله با ریزش مو وجود دارد که مزوتراپی یکی از آن‌هاست وبا توجه به شرایط بیمار از پی ار پی، کاشت یا مزوتراپی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار