در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود ماهانه 450 هزار حلقه لاستیک کامیون‌/ وزارت صمت مشکل توزیع لاستیک‌ها را برطرف نکرد

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران، گفت: با توجه به آنکه کامیون‌داران با کمبود ماهانه 450 هزار حلقه لاستیک مواجه هستند، وزارت صمت تنها 50 هزار حلقه لاستیک تأمین کرده است.

کمبود ماهانه 450 هزار حلقه لاستیک کامیون‌/ وزارت صمت مشکل توزیع لاستیک‌ها را برطرف نکردکریمی رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکل توزیع لاستیک در بین کامیون‌داران گفت: متأسفانه هم اکنون کمبود شدید لاستیک در بین کامیون‌داران وجود دارد و در این بین وزارت صمت کم کاری می‌کند.

کریمی ادامه داد: به طور معمول در 6 ماهه ابتدای سال میزان مصرف لاستیک به دلیل گرمی هوا و ساییدگی بیشتر می‌شود و همین معضل نه تنها در تابستان برطرف نشد بلکه در زمستان  نیز بیشتر شد.

وی تأکید کرد: هم اکنون میزان عرضه لاستیک کم و میزان تقاضا بسیار زیاد است و توزیع نامناسب مشکل را بیشتر کرده است.

تنها 50 هزار حلقه لاستیک از سوی دولت توزیع شد

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با بیان اینکه در ماه گذشته 35 هزار حلقه لاستیک با قانون جدید  معاون اول رئیس جمهور از گمرک ترخیص شد، گفت: 14 هزار حلقه لاستیک از سوی سازمان اموال تملیکی توسط سازمان راهداری توزیع شد که در مجموع 50 هزار حلقه لاستیک در یک ماه گذشته در بین کامیون‌داران عرضه شد.

کریمی توضیح داد: نیاز حداقل لاستیک برای کامیون‌داران 500 هزار حلقه است و ما تا پایان سال باید دو میلیون حلقه لاستیک در بین کامیون‌داران توزیع کنیم، اما تا به امروز تنها 50 هزار حلقه لاستیک توزیع شده است.

وی یادآور شد: در طول 5 ماه تا پایان سال باید ماهانه 400 هزار حلقه لاستیک توزیع شود ولی وزارت صمت به این موضوع توجه چندانی  نکرده است.

 قیمت لاستیک از یک میلیون تومان به 5 میلیون و 600 هزار تومان رسید

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران به قیمت لاستیک و افزایش آن اشاره کرد و گفت: به طور معمول بر اثر نوسانات ارزی قیمت لاستیک 9.2 درصد باید افزایش یابد و قیمت آن به  یک میلیون و 800 هزار  تومان برسد اما هم اکنون قیمت لاستیک از طریق حواله 2 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.

کریمی با اشاره به قیمت لاستیک در بازار آزاد را 5 میلیون و 600 هزار تومان، تأکید کرد: چرا باید این لاستیک‌ها در بازار آزاد توزیع شود آیا وزارت صمت در این بین نظارت کافی ندارد و نمی‌تواند دلالان را حذف کند؟

وی، گفت: با توجه به آنکه هیچ مشکلی در زمینه تولید لاستیک وجود ندارد، باید وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع رسیدگی کامل کند.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با اشاره به نطق رئیس کمیسیون عمرامن مجلس در خصوص موضوع کامیون‌داران، تصریح کرد: وزارت صمت باید تا روز شنبه مشکل  توزیع لاستیک را برطرف و مدیریت کند.

 تولید داخل، مشکل روغن موتور کامیون‌داران را برطرف می‌کند

کریمی گفت: تولید داخل روغن موتور می‌تواند پاسخگوی نیاز مصرف کامیون‌داران باشد، اما متأسفانه شرکت‌های تولید داخل نتوانسته‌اند این نیاز را تأمین کنند و ما هم اکنون در بخش توزیع روغن با مشکل مواجه هستیم.

رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران تأکید کرد: هم اکنون 80 درصد از کامیون‌های حمل بار در حال فعالیت هستند و تنها 20 درصد از آنها به دلیل مشکل لاستیک و کمبود قطعات یدکی زمین‌گیر  شده‌اند.

کریمی با اشاره به اینکه برخی از کامیون‌ها نیازمند 10 حلقه لاستیک هستند تا بتوانند دوباره ادامه فعالیت دهند، گفت: متأسفانه لاستیکی وجود ندارد که بتواند به درستی توزیع شود و در این بین باید وزارت صمت هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام  دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
كاميون و اتوبوس = خطر تو جاده ها
قطار = يك دهم هزينه كاميون و آسايش در جاده ها
آخرین اخبار