شهردار شیراز همکاری مشترک و تعامل دو نهاد مدیریت شهری و مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهور را مهم‌ترین راهکار برای عملکرد موفق و مثبت در حوزه ترافیک برشمرد.

بهبود ترافیک شهری مستلزم همکاری شهرداری و پلیس راهور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر اسکندرپور در همایش «تجلیل از برگزیدگان حوزه ترافیک»، بهبود وضعیت ترافیک را نیازمند انجام اقدامات سخت و نرم افزاری دانست.

اسکندرپور با یادآوری اینکه تمام کلانشهر‌های ایران و تعداد زیادی از شهر‌های بزرگ، با معضل ترافیک مواجه‌اند، گفت: توسعه خطوط مترو، افزایش کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از سیستم‌های نوین حمل و نقل از جمله اقدامات سخت افزاری به منظور ساماندهی ترافیک است که در این راستا خط یک متروی شیراز در حال تکمیل است و دو ایستگاه جدید فرصت شیرازی و غدیر با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

وی همچنین از رونمایی ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید و پیشرفته خبر داد و اظهار داشت: با ورود این اتوبوس‌ها به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۰ درصد از کل ناوگان اتوبوسرانی شیراز نوسازی می‌شود. علاوه بر این مطالعات احداث تراموا در بافت میانی و هسته مرکزی شیراز با همکاری مشاورین آلمانی در حال انجام است و عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز می‌شود.

شهردار شیراز بر لزوم هوشمندسازی ترافیک در این کلانشهر نیز تأکید و اضافه کرد: در کنار ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ترافیکی نیازمند هوشمندسازی ترافیک نیز هستیم، زیرا این زیرساخت‌ها بدون هوشمندسازی از کارایی لازم برخوردار نیستند. در این راستا ستاد هوشمندسازی شیراز را با حضور متخصصین تشکیل داده و در این مسیر قدم گذاشته ایم.

اسکندرپور ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی باید از یک سو نظم و اقتدار و از سوی دیگر مهربانی و رئوفت را در برخورد با مردم سرلوحه کار خود قرار دهد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز هم در این همایش، گفت: برای ایجاد نظم و انضباط در حوزه حمل و نقل ترافیک شهری به جامعیت و یکپارچگی ساختاری نیازمندیم. طبق قانون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های حمل و نقل شهری بر عهده شهرداری‌ها و وظیفه نظارت بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بر عهده پلیس راهور است. از این رو ایجاد هماهنگی بین این دو ارگان ضروری است و در برنامه ششم توسعه کشور نیز به آن اشاره شده است.

نواب قائدی گفت: بر این اساس مقرر شد در هر یک از مناطق شهرداری شیراز ساختار و تشکیلات پلیس راهور مستقر شود که این موضوع با تخصیص یک ساختمان به پلیس راهور در شهرداری منطقه ۲ شیراز محقق شده است و با همکاری نهاد‌های متولی این طرح در سایر شهرداری‌های مناطق نیز اجرا خواهد شد.

وی یکسان شدن محدودیت‌های جغرافیایی پلیس راهور و شهرداری را از جمله الزامات عملیاتی شدن موثرتر این طرح دانست و گفت: امیدواریم با راه اندازی ساختمان پلیس راهور در مجاورت شهرداری‌های مناطق و راه اندازی معاونت حمل و نقل و ترافیک در مناطق یازده گانه شهری بتوانیم مشکلات ترافیکی شهروندان را با سهولت بیشتر در مناطق برطرف کنیم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک از سنین کودکی به شهروندان افزود: شهرداری شیراز با ایجاد پارک‌های ترافیک و کمپین‌های مختلف ترافیکی به آموزش و فرهنگسازی در این زمینه می‌پردازد.

بر اساس این گزارش در همایش «تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، همیاران پلیس، فرهنگیاران ترافیک و راهوران محله» از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، معاون مالی و اقتصادی، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر، شهردار منطقه ۲ و شهردار منطقه ۱۱ شیراز قدردانی شد.
انتهای پیام/ر

همایش نمونه‌های ترافیکی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار