اصناف در نابسامانی بازار و اقتصاد کشور نقش خود را باید به خوبی ایفا کنند

فرماندار شهرضا گفت:اصناف در نابسامانی بازار و اقتصاد کشور نقش خود را باید به خوبی ایفا کنند و نگذارند عده‌ای فرصت‌طلب از این وضعیت سوءاستفاده کنند و با بهانه قرار دادن تحریم‌ها زندگی را برای مردم سخت کنند و آرامش اقتصادی را مختل کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر رفیعی‌نژاد فرماندار شهرضادیروز در جمع کسبه و بازاریان شهرضا با بیان این‌که اصناف شهرضا از قدیم الایام به انصاف داشتن، معروف بودند اظهار داشت: برخی از مشکلات اقتصادی مردم را به نظام بدبین می‌کند و اگر مسلمانی گرفتاری دارد، باید در راستای رفع آن برآییم.

وی با بیان این‌که بازاریان شهرضا در استان و خارج از آن در رعایت انصاف و اعتدال زبانزد هستند، افزود: بازاریان شهرضا افرادی متدین و دیندار هستند و این امر نتیجه اخلاق خوب و ایمان به خدا و مردم‌داری اجدادشان است.

فرماندار شهرضا با اشاره به نقش بازاریان در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، گفت: در 8 سال دفاع مقدس، که مشغول مبارزه با دشمن بودیم بازاریان همواره همراه مردم بودند و توانستند به خوبی نقش‌آفرینی کنند و اکنون نیز که در سخت‌ترین برهه قرار گرفته‌ایم باز همراهی بازاریان با مردم و تعامل آنان سبب می‌شود از گردنه‌‌های اقتصادی عبور کنیم.

وی با تأکید بر این‌که بازاریان همیشه در خط ولایت و رهبری هستند و با رعایت حلال و حرام در بازار همیشه در صحنه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر هستند، بیان کرد: دشمن به خوبی دریافته است که جنگ نظامی با ایران هزینه بسیار بالایی دارد و با تشکیل اتاق‌های فکر، جنگ اقتصادی ایجاد کرده است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به این‌که دشمن با اجرای پروژه تابستان داغ امید به سقوط نظام داشت، عنوان کرد: زمانی با تبلیغات گسترده رسانه‌ای و تدوین سناریویی، حجاب را زیر سؤال برد، ایران را ضد حقوق بشر معرفی کرد و افکار مردم را تحت فشار قرار داد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در چند سال اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: غیر صلح‌آمیز خواندن فعالیت‌های هسته‌ای کشور و زیر سؤال بردن توان موشکی ایران بهانه‌ای برای خروج از برجام شد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر این‌که با وحدت و همکاری اصناف از بحران اقتصادی که دشمن علیه کشور ایجاد کرده است، بیرون می‌آییم، ادامه داد: دشمن با طرح شایعاتی مؤسسات مالی را با چالش روبه‌رو کرد و با انجام عملیات روانی و استفاده از افراد و گروه‌های فرصت‌طلب سبب افزایش کاذب نرخ دلار و ارز و نوسانات شدید بازار شد.

وی با بیان این‌که اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، اظهار داشت: اصناف در نابسامانی بازار و اقتصاد کشور نقش خود را باید به خوبی ایفا کنند و نگذارند عده‌ای فرصت‌طلب از این وضعیت سوءاستفاده کنند و با بهانه قرار دادن تحریم‌ها زندگی را برای مردم سخت کنند و آرامش اقتصادی را مختل کنند.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر این‌که مردم، اصناف و بازاریان باید هوشیار باشند تا در دامی که دشمن برای کشور پهن کرده است، گرفتار نشوند، اضافه کرد: رؤسای مجامع امور صنفی باید در ساماندهی و تنظیم بازار نظارت بیشتری داشته باشند، اصناف و بازاریان باید برای نظم بخشیدن به بازار و جلوگیری از تخلفات احتمالی همکاری کنند.

وی با بیان این‌که اتاق اصناف باید با اتخاذ راهکارهای درست و اصولی برای تنظیم بازار و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق نظارت و اهتمام بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: اصناف و کسبه و بازاریان برای ارایه درخواست‌ها و مشکلات موجود باید از راه قانونی آن عمل کنند.

 

انتهای پیام/م

 

حضور فرماندار شهرضا در جمع  کسبه و بازاریان این شهرستان

برچسب ها: فرمانداری ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار