امام جمعه خوی؛

تقوا و صله ارحام عامل گشایش روزی و طول عمر

امام جمعه خوی گفت:تقوا و صله ارحام عامل گشایش روزی و طول عمر است.

تقوا و صله ارحام عامل گشایش روزی و طول عمربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با توصیه نماز گزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: بر اساس مفاد روایات رعایت کردن معیار‌های تقوا در زندگی موجب طول عمر است.
 
خطیب نماز جمعه  به تبیین ویژگی‌های شیعیان اهل بیت پرداخت و در ادامه با استناد به روایات گفت: بخشش در راه ولایت دوستی و محبت اهل بیت و یکدیگر، دیدار با همدیگر جهت احیای ولایت، اسراف نکردن، برکت بودن بر همسایگان و خوش رفتاری در برخورد ها، استقامت و پایداری در میدان‌های عبادت، مبارزه با دشمنان در برابر گناه و آلودگی از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌باشند.
 

قیام زید شهید علیه امویان مورد تایید ائمه (ع) بود

 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به دوم صفر روز شهادت زید بن علی اظهار داشت: زید بن علی بن الحسین (ع) شخصی عالم و دانشمند و فقیه و از بزرگان اهل بین (ع) بودکه به خونخواهی شهدای کربلا علیه امویان قیام کرد و حدود ۴ الی ۱۵ هزار نفردر کوفه از وی تبعیت کردند. در نهایت روز دوم صفر سال ۱۲۱ ق. به شهادت رسید.
 
خطیب نماز جمعه درادامه افزود:روایات بسیاری در مورد زید بن علی وارد شده که ازمجموع آن‌ها بدست می‌آید که قیام او مورد تأیید و حمایت ائمه (ع) بوده است.

 

حساسیت‌ها در مورد مصوبه اخیر مجلس بسیار ارزشمند است

 
خطیب با اشاره به اتفاقات‌های هفته اظهار داشت: در طول هفته جاری چند اتفاق داخلی، منطقه‌ای و بیـن الـمللی بازتـاب سیـاسی گـستـرده‌ای داشت.
 
خطیب نماز جمعه درادامه بابیان اینکه این اتفاقات عبارتند ازتصویب لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی که توأم با حساسیت‌های گسترده نمایندگان و جریان‌های سیاسی کشور و حتی حوزویان بود که مراحل قانونی خود را طی می‌کند و این حساسیت‌ها قابل تقدیر است که مردم و جریان‌های سیاسی در جریان امور قرار می‌گیرند و این از برکات انقلاب اسلامی و زنده بودن آرمان‌های آن است.

وی ادامه داد:سربه نیست شدن خاشقچی فعال سیاسی عربستانی توسط حاکمان عربستان سعودی در کشور ترکیه به یکی از مباحث داغ جهانی تبدیل شده است و موجب رسوایی هرچه بیشتر حاکمان سعودی گشته است، استعفای نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل (خانم نیکی هیلی) که دشمنی او با جمهوری اسلامی و حمایت از رژیم صهیونیستی معروف بود باز به یکی از اخبار داغ جهان تبدیل شد که حکایت از شکست سیاسی خارجی دولت ترامپ دارد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.