کریمی: پرسپولیس نباید برای رفع ایراد‌های ورزشگاه آزادی هزینه کند/ تنها مشکلمان برای بازسازی کمبود اعتبار است

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: پرسپولیس بهره بردار ورزشگاه آزادی است و هزینه رفع ایراد‌های فعلی استادیوم ارتباطی به این تیم ندارد.

کریمی: پرسپولیس نباید برای رفع ایراد‌های ورزشگاه آزادی هزینه کند/ تنها مشکلمان برای بازسازی کمبود اعتبار استبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درباره بازدید امروز (جمعه) خود از ورزشگاه آزادی بیان کرد: با توجه به ایراد‌هایی که AFC از ورزشگاه آزادی برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان آسیا گرفته است برای رفع این ایراد‌ها به ورزشگاه آمدیم. تمام این اشکال‌های لیست شده به موقع رفع می‌شود.

او درباره عمده‌ترین ایراد‌های ورزشگاه آزادی اظهار داشت: برخی مسائلی که مطرح شده درباره بحث فضا‌های مربوط به خبرنگاران و داوران بود که استاندارد نبوده و مشکل داشته است که سعی در جا به جایی این فضا‌ها داریم. برخی مشکلات هم ایراد‌هایی بوده که پیش از تذکر ناظران AFC از برنامه‌های ما بوده است و تنها این امر سبب شد روند رفع آن‌ها سرعت بگیرد.

کریمی درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس باید هزینه ۱۵ میلیاردی رفع ایراد‌های ورزشگاه آزادی را پرداخت کند یا خیر، گفت: این حرف را تکذیب می‌کنم. هرکس چنین حرفی زده یا ناآگاه بوده یا قصد شیطنت و دروغ گویی داشته است. پرسپولیس، استقلال و تمام باشگاه‌ها بهره بردار ورزشگاه آزادی هستند و وظیفه داریم به آن‌ها سرویس بدهیم. پرداخت هزینه بازسازی ارتباطی به پرسپولیس ندارد بلکه این هزینه برعهده وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال است. در جلسه‌ای هم که وزیر ورزش برگزار کرد این مبلغ تامین شد و اکنون کار‌ها را انجام می‌دهیم.

او درباره اینکه آیا این ایراد‌ها تا زمان برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان رفع می‌شود یا خیر، گفت: مبلغی که باید برای این بازی هزینه شود حدود ۴ تا ۵ میلیارد است، اما ما برخی برنامه‌ها را هم از قبل در نظر گرفته بودیم. سیستم ورودی گیت و سیستم بلیت فروشی الکترونیکی در حال اصلاح است و در مجموع رفع این ایراد‌ها حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد. حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد از این هزینه تامین و کار شروع شده است. برای رفع ایراد‌های فعلی ورزشگاه آزادی مشکل اعتبار نداریم.

کریمی درباره تغییرات متوالی پیمانکاران ورزشگاه آزادی و نامنظم بودن فعالیت آن‌ها بیان کرد: به هیچ وجه اینگونه نیست. این مسائلی که اکنون گفته می‌شود موردی است و برای کار موردی هم در لحظه تصمیم گرفته می‌شود تا پیمانکار و عوامل اجرایی انتخاب شوند. البته برای بازسازی اساسی ورزشگاه پیمانکار مشخص و کار شروع شده است. اقدام‌های لازم برای مقاوم سازی گردنه‌ها و سکو‌ها را آغاز کرده ایم.

او افزود: پیمانکار ثابتی برای بازسازی اصلی ورزشگاه انتخاب کرده ایم که طبق اعتبار مالی ما کار صورت می‌گیرد، اما با توجه به کمبود اعتبارمان سرعت فعالیت‌ها کند است و از این روند ناراضی هستیم. اینکه یک پیمانکار چهار صندلی را تغییر بدهد یا میکسدزون را عوض کند فعالیت اجرایی محسوب نمی‌شود و کار موردی و موقتی است. اکنون هم برای رفع ایراد‌های مدنظر با چهار تا پنج پیمانکار به صورت همزمان کار می‌کنیم تا ظرف ۲۰ روز پیشرفت خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درباره اینکه چرا برای بازسازی ورزشگاه آزادی از روش‌های علمی و مدرن استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: این حرف نوعی اهانت به سطح علمی عوامل اجرایی ما است. خوشبختانه از لحاظ تخصصی، علمی و برنامه ریزی مشکلی نداریم.

کریمی درباره دلیل مسقف نشدن ورزشگاه آزادی گفت: این موضوع از زمان طراحی و ساخت ورزشگاه آزادی جزء برنامه‌ها نبوده است و اکنون هم نمی‌خواهیم ورزشگاه آزادی را مسقف کنیم چراکه ضرورتی برای این کار وجود ندارد. طرح فعلی سال‌ها جواب داده است، اما پس از حدود ۴۵ سال ورزشگاه آزادی نیاز به تجهیز و مقاوم سازی اساسی دارد. مهندسان و مشاوران ما در زمینه علمی، فنی، تخصصی و اجرایی هیچ مشکلی ندارند. کمبودی هم نداریم که از دانش شرکت‌های خارجی استفاده کنیم و در این زمینه خودکفا هستیم. مشکل ما تنها کمبود اعتبار است.

کریمی درباره اینکه آیا درصورت حذف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، احتمال رفع ایراد‌های فعلی وجود داشت یا خیر، توضیح داد: بخشی از این ایراد‌ها مدنظر فدراسیون فوتبال و عوامل انتظامی بود و بخشی هم ایرد‌هایی است که AFC آن‌ها را مدنظر قرارداده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار