هفته آینده برگزار می شود؛

نمایشگاه فن بازار شرکت های صنعت نفت و گاز

در هفته آینده شاهد برگزاری و افتتاح رویداد استارتاپ دموی صنعت گاز در کشور خواهیم بود.

نمایشگاه فن بازار شرکت های صنعت نفت و گازبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید پاک سرشت،مدیریت پژوهشی و فناوری شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری که پیرامون رویدادهای نوین پژوهشی برگزار شده است اظهار کرد: در هفته آینده شاهد برگزاری و افتتاح رویداد استارتاپ دموی صنعت گاز در کشور خواهیم بود که از همین نشست و تریبون از فعالان در این زمینه دعوت به بازدید از این نمایشگاه می کنم.

وی افزود : بازار تخصصی نفت و گاز از ابتدای سال ۹۶ توسط بازار ملی و فناوری پردیس کار خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری ارتباط میان عرضه کنندگان و مصرف کنندگان واقعی است. این استارتاپ‌ها طی دیدار با سرمایه گذاران و برقراری ارتباط، به تسهیل و ایجاد تجهیزات بومی در صنعت گاز می‌پردازند.

پاک‌سرشت ابراز کرد: اولین جرقه این اتفاق، در اردیبهشت سال جاری و در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت گاز زده و به بررسی طرح‌ها و ایده‌ها پرداخته شد. اما فراخوان برگزاری این رویداد دقیقا از ۲۰ شهریور ماه از طریق ۱۸ کانال در فضای مجازی، پوستر دانشکاهی اعلام شد.

مدیریت پژوهشی و فناوری شرکت ملی گاز ایران ابراز کرد: برای تسهیل در ایجاد ارتباط بین طراحان و ایده پردازان صنعت گاز، شرکت ملی به برگزاری تور‌های فناوری، بازدید از واحد‌های علمی و عملیاتی و همچنین چرخش در پارک‌ها علمی و فناوری پرداخته است.

وی گفت: پس از اعلام فراخوان برگزاری رویداد، تعداد ۳۲ طرح در صنعت مذکور ارائه شد که طی بررسی متخصصان و داوران این صنعت،۲۳ طرح با حداقل شرایط پای میز (فن بازار) حاضر شدند.

پاک‌سرشت بیان کرد: فن بازار مجموع اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل ارتباط میان تولید کنندگان صنعت نفت و گاز با سرمایه گذاران و متقاصیان این بخش است. هدف اصلی ایجاد تعامل بین سرمایه گذار و طراح است.

در ادامه این نشست حسین صابری، معاون توسعه فناوری پارک پردیسان نیز در این جلسه به بیان جزئیاتی از راه اندازی فن بازار پرداخته و می‌گوید: این همکاری از چند سال گذشته با شرکت ملی گاز ایران و با تایید هیئت مدیره پارک فناوری پردیس صورت گرفته است.

وی افزود: این رویداد تنها برای اهمیت دادن به شرکت‌های نوین، مخترعان و پژوهشگران تاسیس شده است؛ که با توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه شده است.
 

۱۷ منطقه دارای در کشور فن بازار محلی هستند

معاون توسعه فناوری پارک پردیسان گفت: در حال حاضر ۱۷ منظقه از کشور دارای فن بازار هستند که در آینده‌ای نزدیک دو استان دیگر از جمله آذربایجان غربی نیز به آن‌ها اضافه خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در تلاشیم تا تعداد فن بازار‌های تخصصی در بخش‌های مختلف را بیشتر کنیم.

صابری ابراز کرد: همچنین شایان به ذکراست که بورس اوراق بهادار نیز با همکاری‌های همه جانبه این اجازه را به شرکت‌های دانش بنیان داده اند که بتوانند دارایی فکری خود را به میز معامله بیاورند.

وی افزود: این امر برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و سایر معاملات بازار سرمایه بر مبنای داراییی‌های نقدی صورت می‌گیرد.. معاون توسعه فناوری پارک پردیسان اضافه کرد: در حال حاضر حاضر ۲۰۰ دارایی فکری در این بازار عرضه شدند که ۲۰ عدد از این دارایی‌ها به مرحله تعاملات تجاری رسیده اند که حجم معاملات آن‌ها به ۲۹ میلیارد تومان رسیده است.
 

نمایشگاه رویداد های صنعت نفت چهار بازیگر دارد

وی گفت: در این راستا مرکز مالکیت فکری قوه قضائیه نیز به یاری ما آمده است تا بتواند امنیت معالات دارایی‌ها فکری را تامین کند. این بازار‌ها دارای ۴ بازیگر هستند که شامل؛ طراح ها، سرمایه گذارها، بروکر‌ها (کارگزاران) و نهاد‌های ناظر و شتابدهنده فن بازار هستند.

در ادامه سعید پاکسرشت، اظهار کرد: فرهنگسازی در زمینه اجرای طرح‌های بومی بسیار قابل اهمیت است و رسانه‌ها وظیفه خطیری را در این باره دنبال می‌کنند. در تلاشیم تا فضا کسب و کار را برای شرکت‌های کوچک و نوپا بیش از پیش فراهم کنیم.

وی گفت: رویداد فن بازار (شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت) که در هفته آینده برگزار خواهد شد شامل ۲۳ عنوان طرح داوری شده است و این ۲۳ طرح پس از بررسی‌های مجدد کمیته داوری قرار می‌گیرد و از این بین ۱۷ طرح به مرحله نهایی رسیده و در مرحله ۶ الی ۷ طرح جهت تست و معامله با شرکت‌های سرمایه گذار انتخاب می‌شوند.

معاون توسعه فناوری پارک پردیسان افزود: برای رسیدن به مرحله معامله تجاری بین شرکت‌های سرمایه گذار و طرح‌های نوین حداقل ۲ الی ۳ ماه پروسه زمانی لازم است. بروکر‌ها که کارگزاران تجاری هستند در تلاشند که بتوانند رابطه بین سرمایه گذار و طراحان نوین را بهتر و سهولت ببخشند.
 

جلوی طرح های نوین را نمیگیریم

وی گفت: اولویت انتخاب طرح هایمان، نیاز شرکت‌ها و جامعه بوده است، اما جلوی طرح‌های نو و نوین را نگرفته ایم.

مدیریت پژوهشی و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به چالش‌های رو به روی این فناوری‌ها تصریح کرد: در قبال موفقیت‌هایی که منتظر آن هستیم چالش بسیار زیادی در انتظارمان هست که معتقدیم فشار‌ها برای ما فرصت‌های به تمام عیار است.

پاک‌سرشت در پایان بیان کرد: هفته آینده با حضور تعدادی از مسئولان و سایر رسانه‌ها اولین نشست فن بازار و بررسی طرح‌های جامع در صنعت نفت برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار