دبیرکل اتاق ایران و عراق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم‌های بین‌المللی تأثیری بر روابط اقتصادی ایران و عراق ندارد

حسینی گفت: تحریم‌های بین‌المللی تنها بر روابط بانکی بین دو کشور تأثیر خواهد گذاشت و نمی‌تواند به روابط اقتصادی دو کشور خدشه‌ای وارد کند.

تحریم‌های بین‌المللی تأثیری بر روابط اقتصادی ایران و عراق نداردسیدحمید حسینی دبیرکل اتاق ایران و عراق در حاشیه نشست مشترک میان تجار ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک تجار ایران عراق، اظهار کرد: هیئت تجار عراقی به دعوت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بازدید از نمایشگاه فناوری نانو دعوت شده‌اند و اتاق ایران و عراق ضمن منتغم شمردن این فرصت اقدام به برگزاری جلسه‌ای مشترک میان دو تجار ایرانی و عراقی کرد.

دبیرکل اتاق ایران و عراق افزود: با پایان جنگ داخلی در عراق و آغاز عملیات بازسازی در این کشور شرایط مناسبی برای فعالیت در تمام زمینه‌های عمرانی و تجاری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های بین المللی بر روابط ایران و عراق تأثیر ندارد، تصریح کرد: تحریم‌های بین‌المللی تنها بر روابط بانکی و مبادلات دلار بین دو کشور تأثیر خواهد گذاشت و نمی‌تواند به روابط اقتصادی دو کشور خدشه ‌ی وارد کند.

به گفته وی؛ عمده صادرات به عراق مصالح ساختمانی است و با آغاز بازسازی میزان صادرات به آن افزایش خواهد یافت.

حسینی در پایان با اشاره به وضع تعرفه‌های ترجیحی گفت: وضع تعرفه‌های ترجیحی نیازمند همکاری متقابل است و تا زمانی که نگاه داخل به تعرفه ترجیحی تغییر نکند، نمی‌توان از کشورهای مقابل توقع کاهش تعرفه‌ها را داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار