حمایت روسیه از اقدامات سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از تلاش‌های سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای بسیار قدردانی می‌کند و همچنان به حمایت از اقدامات این نهاد ادامه خواهد داد.

لاوروف: روسیه از اقدامات سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد مسکو از تلاش‌های سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای بسیار قدردانی می‌کند و همچنان به حمایت از اقدامات و تلاش‌های این نهاد ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه که در نشست مشترک با حضور لاسینا زربو، دبیر اجرایی سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای در مسکو سخنرانی می‌کرد، افزود: «ما از تعهدات و اقدامات شخصی شما بسیار قدردانی می‌کنیم، اقداماتی که با هدف حمایت از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای و حرکت به سوی تائید و سپس اجرایی شدن آن صورت می‌گیرد.»

لاوروف در ادامه افزود: «ما از نظر سیاسی و تکنولوژیکی به حمایت از اقدامات این نهاد ادامه خواهیم داد.» وی یادآور شد حمایت از اقدامات و تلاش‌های این سازمان، یکی از اولویت‌های سیاست خارجه روسیه است. 

دبیر اجرایی سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای نیز حمایت‌های روسیه از این سازمان را یادآور شد.

پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای که بر اساس آن امضاء‌کنندگان متعهد به توقف آزمایشات سلاح‌های اتمی هستند، در سال 1996 به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید. این پیمان در صورتی اجرایی خواهد شد که تمام کشورهای ذکر شده در ضمیمه شماره 2، آن را تائید و امضا کنند. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار