وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اشتباه سیستمی دانشگاه آزاد سر منشأ مشکلات داوطلبان گروه پزشکی/ دانشجویان برای دیدار با رئیس جمهور تا ۱۶ آذر صبر کنند

اشتباه سیستمی دانشگاه آزاد سر منشأ بروز مشکلات داوطلبان گروه پزشکی / دانشجویان برای دیدار با رئیس جمهور تا ۱۶ آذر صبر کنندغلامی گفت: اشتباهات سیستمی دانشگاه آزاد سبب بروز برخی مشکلات برای داوطلبان گروه های علوم پزشکی شد.

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حواشی ایجاد شده برای ثبت نام داوطلبان گروه‌های علوم پزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی و با اشاره به همکاری دانشگاه آزاد و سازمان سنجش گفت: دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی نمرات گروه‌های پزشکی عمومی و دامپزشکی را  بصورت کامل از سازمان سنجش می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه آزاد نتایج نمرات کنکور داوطلبان را در سیستم سنجش‌ و پذیرش  خود وارد و دخیره می‌کند اظهار کرد: این سیستم مخصوص وظیفه ثبت نام و پذیرش داوطلبان را بر عهده دارد  و بر مبنای اطلاعات پردازش شده در آن به هر یک از داوطلبان گفته می‌شود که در چه کد رشته محلی قبول شده است.

وزارت علوم آماده همکاری با دانشگاه آزاد است

وی با اشاره به مشکلات سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه به دلیل بی دقتی که در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بوجود آمد بسیاری از داوطلبان با بلاتکلیفی مواجه شدند.

غلامی درباره همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد برای حل مشکل داوطلبان گروه‌های علوم پزشکی بیان کرد: وزارت علوم با دانشگاه آزاد صحبت کرده است تا به کمک یکدیگر بتوانیم مشکل ایجاد شده برای داوطلبان را برطرف کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد برای حل مشکل داوطلبان گفت: دانشگاه آزاد خود در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکل داوطلبان است و اگر زمانی نیاز به کمک داشته باشد وزارت علوم برای همکاری جهت از بین بردن این مشکل خاص حتما وارد عمل حواهد شد.

وی با بیان اینکه این مشکل به دلیل برخی اشتباهات درون سیستمی دانشگاه آزاد رخ داده است اظهار کرد:  دانشگاه آزاد خود باید وارد عمل شود و مشکلش را برطرف کند، زیرا این مشکل به دلیل برخی اشتباهات درون سیستمی رخ داده است.

وظیفه برنامه ریزی مراسم  آغاز سال تحصیلی به عهده دانشگاه تهران و نهاد ریاست جمهوری بود

غلامی  همچنین درباره مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور رئیس جمهورو حواشی پیرامون  راه ندادن دانشجویان به داخل مراسم و  اعتراض آن‌ها گفت: وظیفه برنامه ریزی برای مراسم آغاز سال تحصیلی از سوی دانشگاه تهران و نهاد ریاست جمهوری انجام گرفته بود و در این برنامه فرصتی برای طرح مسائل و دغدغه های دانشجویان وجود نداشت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه روز ۱۶ آذر فرصتی مناسب برای دیدار دانشجویان و رئیس جمهور  است گفت: این روز به نام  دانشجو است و در آن زمان بازهم دانشگاه تهران رئیس جمهور را  برای صحبت مستقیم با دانشجویان دعوت خواهد کرد.

وی ادامه داد: روز دانشجو یا همان۱۶ آذر   فرصتی مناسب برای ارتباط مستقیم دانشجویان و رئیس جمهور است و درآن روز آنها می‌توانند مشکلات خود را به گوش آقای روحانی برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۸:۵۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
من مطمانم ک هیچ برسی صورت نگرفته من ذخیره ردیف ۳بودم چرا باید عدم احراز بشم ترازم بالاس
Germany
ایمان
۱۵:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
با عرض سلام ..من میتونم به جرات قسم بخورم که هیچ بررسی انجام نگرفته و فقط بجه های مردم رو سردر گم کردن و به ظاهرا بین خودشون به هم پست دادن که مثلا بررسی کنن اما دیکه ماها هم ترازها رو میتونیم دربیاریم و میبینیم که ترازهای بهتر رفتن دامپزشکی مزخرف با شش سال هدر دادن عمر و ترازهای بدتر رفتن پزشکی .باید در اون دانشگاهی که تنبلای کلاسا توش نشستن تا پزشکی بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
مدارک دانشگاه ازاد از بی سوادی مطلق هم ارزش کمتری دارد
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۴۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
آقا ما دوباره رفتیم دانشگاه شهر قبول شده میگن این نتایجی که اومده باید خودمون دوباره گزینش کنیم از بین این ها
اخه کی میخواد جواب مارو بده؟! حق الناس این وسط چ میشه؟! واقعا متاسفم برای دانشگاه آزاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
آخرین اخبار