چگونه بدون گرسنگی لاغر شویم؟

لزوما برای تجربه لاغری سریع نیاز به رژیم‌های مضر و سخت نیست، بلکه رژیمی با مواد غذایی دلخواه و حال مقوی می‌تواند به شما کمک کند.

لاغری سریع/ چگونه بدون گرسنگی لاغر شویم ؟

به گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برای رسیدن به برخی اهداف و خواسته‌ها مانند "لاغری  سریع" باید بر اساس برنامه و رژیم های غذایی مناسب و اصولی پیش رفت، به همین خاطر راهی برای شما مفید خواهد بود که سلامتی‌تان را به خطر نیاندازد ولی در عین حال نتیجه بخش باشد.
 
در لاغری سریع هم باید برخی نکات را به خوبی مورد توجه قرار داد. در ادامه با ما همراه شوید تا چندین قدم از راه‌های سلامتی و تناسب اندام را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم در رابطه با لاغری سریع

 برای دست یابی به تناسب اندام شما فقط ملزم به رعایت اصول غذایی نیستید و بایستی در موارد و بخش های دیگر زندگی تان نیز توجه و دقت لازم را داشته باشید. در این جا ما به تاثیر گذار ترین موارد در لاغری و رسیدن به وزن دلخواه بدون گرسنگی کشیدن  اشاره می‌کنیم.

  • تاثیر خواب کافی در کاهش وزن

برای کاهش وزن و چربی های دور کمر و پهلوهایتان  به اندازه کافی بخوابید.  بر اساس  تحقیقات انجام یافته افراد با داشتن 6 تا هشت ساعت خواب مناسب در طی 14 روز حدود 3 کیلوگرم وزن کم کرده بودند.

  • آب و نقش آن در لاغری سریع

با نوشیدن آب کافی در طول روز از اشتهای کاذب و پرخوری شما کاسته خواهد شد. روزانه 8 لیوان آب برای داشتن وزنی ایده آل مهم به شمار می رود.


حتما بخوانید:  لاغری سریع با سرکه سیب در فصل زمستان 


لاغری سریع/ چگونه بدون گرسنگی لاغر شویم ؟


حتما بخوانید: دمنوش های گیاهی واقعا برای لاغری موثر هستند؟


  • تاثیر منفی گرسنه ماندن بر بدن

اگر دلتان می‌خواهد با حفظ سلامتی خود لاغر شوید به هیچ عنوان از رژیم های سخت که شما را گرسنه می‌کند، استفاده نکنید. چنین مواردی شاید در ابتدا زیاد تاثیر منفی ای نداشته باشد ولی به مرور شما را سست و بی اراده خواهد کرد. پس رژیم خوب رژیمی است که دارای مواد غذایی دلخواه شما و منابع مورد نیاز برای بدن باشد.  با افزایش تعداد وعده های غذایی تان از پر خوری جلوگیری خواهید کرد.

  • ورزش و اثرات آن در لاغری سریع

برای داشتن وزن دلخواه خود لازم نیست حتما به باشگاه بروید و ورزش‌های سخت انجام بدهید. اگر هدفتان جدی است  تنها با 45_30  دقیقه پیاده‌روی روزانه  50 درصد از تاثیر رژیمتان را خواهید دید. پس سخت نگیرید و شروع کنید. پیاده روی در طول روز علاوه بر داشتن تناسب اندام حال روحی شما را نیز مساعد خواهد کرد.

  • ضرورت وجود پروتئین و چربی سالم در برنامه غذایی 

در پروسه لاغری سریع از خوردن چربی های سالم و پروتئین خودتان را محروم نکنید. با مصرف این ماده های غذایی سوخت و ساز بدن به خوبی صورت خواهد گرفت و شما نتیجه بهتری در رسیدن به لاغری خواهید گرفت.


حتما بخوانید: چگونه لاغر شوم؟/ بهترین روش لاغری در یک هفته 


لاغری سریع/ چگونه بدون گرسنگی لاغر شویم ؟


حتما بخوانید:  معرفی رژیم های غذایی سنتی متناسب با مزاج شما 


  • اهمیت مزاج شما در داشتن برنامه غذایی لاغری

هیچ وقت خودتان را با شخص دیگری که لاغر است  مقایسه نکنید. بدن هر فرد با توجه به مزاج او کاملا متفاوت است. تفاوت مزاج نیز تاثیر مستقیمی بر متابولیسم بدن دارد. شاید شما مزاج گرم داشته باشید ولی فرد دیگر مزاج سرد. پس  زمانی رژیم شما مفید و نتیجه بخش خواهد بود که بر اساس نوع مزاجتان تنظیم شده باشد. پس تحت هیچ شرایطی از رژیم دیگران استفاده نکنید. اهمیت به نوع مزاج و مصرف مواد غذایی بر این اساس تاثیر خوبی بر سلامتی جسمی و روحی شما دارد.

  • تاثیر حبوبات در رژیم لاغری سریع

بر اساس آمار به دست آمده افرادی که از حبوبات بیش تری در برنامه غذایی شان استفاده می کنند دارای تناسب اندام بهتری هستند. پس سعی کنید علاوه بر تامین کربوهیدرات لازم ویتامین، پروتئین و... را نیز در برنامه غذایی تان در اولویت قرار دهید.

  • حذف قهوه، شیرینی و شکلات

برای لاغر ماندن بایستی از مصرف برخی چیزها مانند شکلات، شیرینی و قهوه پرهیز کنید. این نوع مواد قندی در افزایش وزن شما نقش مهمی دارند پس برای لاغری سریع از خوردن این خوراکی ها دست بردارید.

تمامی نکات بالا به صورت کلی در راستای دست یابی به لاغری سریع گفته شد، ولی به طور کلی برای نتیجه گیری بهتر لازم است  از یک متخصص تغذیه و رژیم کمک بگیرید و خود سرانه اقدام به کاهش وزن نکنید. فراموش نکنید که سلامتی روان و جسم شما در اولویت بالاتری قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mh
۱۶:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
نوشیدن هشت لیوان آب در روز دروغی بیش نیست که در طب نوین مطرح شده اما نظر حکمای طب سنتی و اسلامی بسیار هشیارانه است
هر کس متناسب با بدن و نیاز خود به آب نیاز دارد
آخرین اخبار