امام جمعه خوی گفت:اشرار و حامیان آنان منتظر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته بعدازتوصیه نماز گزاران به رعایت کردن  تقوا  اظهار داشت:تعدادی از بسیجیان بومی و نیرو‌های هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضدانقلاب ربوده شدند.
 
وی در ادامه گفت: عوامل گروهک‌های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه‌روی یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند.
 

خطیب نمازجمعه در نهایت اظهار داشت: عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزادسازی ربوده‌شدگان با جدیت در دستور کار نیرو‌های دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرار گرفته است لذا اشرار و حامیان آنان منتظر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی باشند.
 

نقش آمار و برنامه ریزی در رشد و توسعه کشور
 

خطیب نماز جمعه با اشاره به اول آبان روز آمار و برنامه ریزی گفت: به دلیل اهمیت و نقش اساسی برنامه ریزی، در سال ۱۳۷۸ ش. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل و از سال ۷۹ آغاز به کار کرد

وی در ادامه به فواید و برکات برنامه ریزی اشاره کردوافزود: شناخت دقیق و علمی از امکانات و برخورداری‌ها، جلوگیری از مدیریت‌های سلیقه‌ای و بدون برنامه، زمینه سازی برای اجرای عدالت اسلامی در کشور، جلوگیری از گسترش اختلاف طبقاتی در کشور، آمادگی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، گزینش مدیران بر اساس لیاقت و تخصص، مقابله با هدررقت امکانات کشور در بخش‌های مختلف وجلوگیری از تبعیض و رانت خواری در کشور ازجمله مواردفواید و برکات برنامه ریزی می‌باشد.
 

آثار و برکات حماسه پیاده روی اربعین 

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به حماسه عظیم پیاده روی اربعین نیز اظهار داشت:۶امام صادق (ع) فرمود:مَنْ أتاهُ ماشِیاً کَتَبَ اللهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحی عَنْهُ سَیِئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً یعنی کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین برود خداوند هر قدمی را که بر می‌دارد یک حسنه برای وی می‌نویسد و یک گناه از او محو می‌کند و یک درجه از وی بالا می‌برد.

وی در ادامه گفت:  برای پیاده روی اربعین که چندین سال است بصورت گسترده و با شرکت نوع پیروان مذاهب اسلامی و حتی غیر مسلمانان از کشور‌های مختلف جهان شرکت می‌کنندکه آثار و برکات متعددی بر آن مترتب است.

خطیب نماز جمعه درهمین راستا ادامه داد:نمایش وحدت اسلامی علی رغم توطئه‌های استکبار، نمایش قدرت، عظمت و ایثار پیروان اهل بیت (ع)، علان جهانی مظلومیت و حقانیت شهدای کربلا، اعلان انزجار از تمامی ظالمان و ستمگران جهان، خنثی سازی توطئه‌های پیچیده استکبار علیه مسلمانان، تحکیم اخوت و برادری اسلامی در میان دو ملت ایران و عراق، شکست گروه‌های تکفیری به ویژه داعش در کشور عراق وانزوای کامل عربستان سعودی در کشور عراق ازجمله آثاروبرکات متعددپیاده روی اربعین می‌باشند.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.