مدیر عامل شرکت پدیده :

پدیده یک شرکت کاملا خصوصی و اتکا به اعتبارات دولتی ندارد/بسیاری از مشکلات سهامداران پدیده قابل جبران نیست

مدیر عامل شرکت پدیده گفت: سهامداران این شرکت مجموعه مصائب و مشکلات زیادی را تحمل کردند که بسیاری از این مشکلات قابل جبران نیست.

پدیده یک شرکت کاملا خصوصی و اتکا به اعتبارات دولتی ندارد/بسیاری از مشکلات سهامداران پدیده قابل جبران نیستبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ابولفضل انتظاری مدیرعامل شرکت پدیده در نشست خبری با خبرنگاران گفت: نماینده مردم کلات در نشست خبری خود بیان داشت وضعیت پدیده هر روز بدتر از دیروز شده است، اما باید اشاره کرد که پدیده یک شرکت کاملا خصوصی و اتکایی به اعتبارات دولتی ندارد.

وی افزود: پدیده دوره‌ی اوجی در برند و فروش سهام داشته است، اما در دی ماه ۱۳۹۳ دچار ناپایداری شد.

مدیر عامل شرکت پدیده گفت: به دلیل اعلام مغایرت‌هایی که حاکمیت به فروش سهام و به دلیل اینکه ذهنیت مدیر عامل این بود که سهام فرآیند طبیعی را طی نمی‌کند به مجموعه نمایندگان و صاحبان سهام تذکری داده شد و با جلسه در استانداری نمایندگان ملزم به پاسخگویی شدند که این دوره حدودا یک سال زمان برد.

انتظاری گفت: باتوجه به اینکه امکان مدیریت برای مدیران وجود نداشت، اداره و مالکیت به عهده حاکمیت سپرده شد، و ضمن یک جمع بندی مجموعه‌ای به نام ستاد تدبیر مامور انجام مسئولیت شد که طی وکالت نامه نسبت به ساماندهی پروژه اقدام کند.

وی افزود: در این ستاد ۹ موقعیت مهم حاکمیتی از دستگاه‌های قضایی، اجرایی و صدا و سیما حضور داشتند که به عهده استانداری است و سه مقام قضایی استان و دستگاه‌های امنیتی در این ستاد عضویت دارند.

مدیر عامل شرکت پدیده گفت: علیرغم اینکه در طی سه سال ستاد تدبیر هم اندیشی زیادی انجام شده باید به این نکته توجه کنیم که سهامداران  این شرکت مجموعه مصائب و مشکلات زیادی را تحمل کردند که بسیاری از این مشکلات قابل جبران نیست.

انتظاری افزود : کلیه‌ی اقدامات انجام شده حتی ذره‌ای از مشکلات صاحبان سهام را کم نکرده و مسئولین مربوطه نیز این مشکلات را درک کردند.
 
مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده گفت:پروژه شاندیز ۴۴ و نیم هکتار عرضه دارد که بعضا فاقد اسناد مالکیت رسمی بوده که خوشبختانه تا الان ۳۱ و نیم هکتار دارای سند رسمی و ۱۳ و نیم هکتار دیگر در حال مراحل ثبت سند است.

انتظاری  افزود: ساخت و ساز‌ها به هر دلیلی که در این مجموعه انجام شده ،فاقد مجوز‌های رسمی بود که تا به الان برای تجاری‌های ساخته شده ۵۰۶ هزار متر گرفته شده و برای بخش اداری ۳۲ هزار متر مریع پایان کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای المان اصلی پدیده مصوبه شورای شهرسازی دریافت شده است.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده با توجه به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر مصرف آب گفت:خوشبختانه امتیازات آب به صورت کامل دریافت شده که اعتبار آن ۱۸ و نیم میلیارد تومان و همچنین کار انتقال خط برق با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان انجام شده است.

انتظاری با تاکید بر نفع عمومی و سهامداران مجموعه پدیده گفت: یک چهارم از زمان تکمیل پروژه‌ها را کم کردیم که این سبب می‌شود بازگشت سرمایه سهامداران زودتر انجام پذیرد.

وی ادامه داد :به موازات کار‌های انجام شده در مجموعه، در حوزه‌ی بهره برداری نیز تعداد واحد‌های فعال نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده که تا ماه آینده به بیش از ۴۰۰ درصد افزایش خواهد رسید.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده با اشاره به جایگاه هایپر مارکت پدیده و با توجه به شرایط اقتصادی ادامه داد: در یک روز حدود ۹ هزار نفر از هایپر مارکت بازدید کردند و این فروشگاه بعضا در یک روز حدود ۳۵۰ میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.

انتظاری  گفت: ان شالله در دهه فجر انقلاب اسلامی و تا پایان سال ۱۳۹۷ واحد‌های پیش فروش شده تحویل خواهد گردید.

وی با توجه به رونق اقتصادی مجموعه ادامه داد: واحد‌های مستقر در فروشگاه حتی در حال افزایش تعداد واحد در مجموعه هستند و این نشان از ارتقای جایگاه اقتصادی مجموعه شده است.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده  گفت: شرکت‌های پدیده شامل ده شرکت و ۲ موسسه هستند و تمام آن‌ها دارای بودجه مستقل هستند.
 
انتظاری در خصوص درخواست خبرنگاران مبنی بر مربوط سخن گفتن و از دغدغه مردم سخن گفتن  گفت صحبت های پژمانفر در خصوص به فروش نگذاشتن مجموعه و پرداخت حقوق سهامداران با ایجاد ستاد مغایرت دارد و شرکتی منحل می شود که دارایی هایش کمتر از بدهی هتی آن باشد که در پدیده همچنین مسئله ای وجود نداشته است.

وی با اشاره به صحبت نماینده مردم مشهد و کلات با توجه به اینکه پدیده باید مشکل مالی سهامداران را حل کند نه مسائل مالی مدیران را انجام دهد  افزود: ما یک ریال اضافه حقوق نگرفتیم و حتی سفرهای داخلی که رفتیم شب ها را در رستوران مجموعه ی پدیده در تهران و کیش گذراندیم.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده گفت: حتی علیرغم تماس مستقیم بنده با پژمانفر دو ماه قبل از سال ۱۳۹۷ و تمایل ما به برگزاری مناظره در جمع نمایندگان، نخبگان و اصحاب رسانه اما هیچ تمایلی مبنی بر برگزاری این جلسه از طرف نماینده مردم مشهد و کلات انجام نگرفت.

انتظاری افزود: ما توقع داریم نماینده ای وقتی اظهار نظری می کند مطلع باشد و به فعالیت های خود نیز برای این مجموعه نگاهی کند.

وی ادامه داد: نمایندگان روستا به روستا با مردم ملاقات وصحبت می کنند و این در حالی است که یک تماس حتی برای بحث پدیده با ما نداشتند و سوالی از ما صورت نگرفته است.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده گفت:باید با نگاه فرا جناحی به موضوع پدیده پرداخت و ما از آن کسانی هستیم که انصاف این عمل را داشتیم.

انتظاری افزود : بیشترین وقت را با توجه به تخصص نمایندگان محترم با آقای بحرینی در ارتباط هستیم و با آقای قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز با ما در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه  تخریب جواب نمی دهد مخصوصا اگر این تخریب ها بدون اطلاع و آگاهی باشد تصریح کرد:  صحبت های نماینده مردم کلات و مشهد در آستانه ی ورود پدیده به بازار سرمایه دارای جهت گیری های سیاسی است.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده گفت: تمام سهامداران حق رای در انتخاب هیئت مدیره مجمع در آینده را دارند و همچنین توانایی کاندیدا شدن با ارائه عدم سو پیشینه قضایی و کیفری دارند.

انتظاری ادامه داد: ما ترجیج می دهیم بد قول شویم اما خلاف مصالح سهامداران قدم برنداریم.

وی ادامه داد: پروژه ای که به گل نشسته بود امروز در حال ورود به بازار سرمایه است که خوشبختانه موافقت سازمان بورس در مرجع عالی هیئت مدیره دریافت گردیده است.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده با بیان اینکه  راه نجات سهامداران پروژه این است که سرمایه را دستخوش نگرش های سیاسی نکنیم گفت: تمام حسابرسی های مجموعه انجام شده و در حال بارگذاری در سایت کدال بورس برای شفافیت بیشتر هستیم.

انتظاری افزود: پذیرش در بورس انجام شده و در حال حاضر در حال انجام تشریفات حقوقی هستیم و تصور ما بر این است که حداکثر در ابتدای زمستان سال جاری نماد پدیده در بورس نمایه گذاری می شود.

وی  در پاسخ به سوال خبر نگار در خصوص تیم فوتبال پدیده گفت: تیم فوتبال نیاز اجتماعی جامعه است و ما خواستاریم که هزینه های این تیم را به عهده پدیده به صورت کامل اطلاق نکنید و قابل قبول نیست با توجه به شرایط سرمایه گذاران و سهامداران هزینه های بالا انجام پذیرد.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده گفت: در ۳۰ بازی لیگ با فدراسیون برای انجام تبلیغات به موافقت رسیدیم و ما همزمان در دو شبکه استانی و کشوری و برنامه نود نیز در حال دیده شدن هستیم که سبب کاسته شدن هزینه ها شده است و پر بیننده ترین زمان مخاطب است که تا به الان هنوز به فدراسیون هیچ مبلغی را پرداخت نکردیم و قرار بر این شده که حدود ۳ میلیارد تومان سهام یا واحد های تجاری در اختیار فدراسیون قرار دهیم و مبلغ نقدی پرداخت نمی گردد.
 
گفتنی است همزمان با برگزاری نشست، عده ای از سهامداران با حضور در پدیده خواستار اصلاح در فرآیند ها و مطالبات قانونی و برحق خود شدند.
 
پدیده یک شرکت کاملا خصوصی و اتکا به اعتبارات دولتی ندارد/بسیاری از مشکلات سهامداران پدیده قابل جبران نیست
 
انتهای پیام//آ.ف
 

نشست خبری  مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.