آذری جهرمی در جمع خبرنگاران:

ماموریت تدوین «سند ایران دیجیتال» به دانشگاه تهران سپرده شد/ درخواست دانشگاه امیرکبیر برای احداث «مرکز ملی IOT »را بررسی می‌کنیم

تدوین سند تحول دیجیتال به دانشگاه تهران سپرده شدوزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر تدوین «سند ایران دیجیتال» به دانشگاه تهران سپرده شده است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم بازدید از طرح ابررایانه، اتاق تمیز و مرکز ماهواره برج فناوری ابن سینا که در برج ابن سینا برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ارتباطات گسترده‌ای با دانشگاه امیرکبیر برقرار است و این دانشگاه مشغول ساخت یک ماهواره سنجشی است.

وی ادامه داد: تصاویر ارسالی این ماهواره برای پایش سطوح زیر کشت و مدیریت بهتر صنعت کشاورزی به ما کمک می‌کند.

آذری  جهرمی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات در حوزه سوپر کامپیوتر، اقتصاد دیجیتال و امنیت سایبری ارتباطات بسیار نزدیکی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر داریم.

وزیر ارتباطات گفت: ماموریت تدوین سند تحول دیجیتال یا سند ایران دیجیتال در حال حاضر به دانشگاه تهران سپرده شده است؛ زیرا این موضوع تنها در بحث فنی نیست بلکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هم نیازمند بررسی است و سند دیجیتال یک پدیده بزرگ و پیچیده است و نمی‌توانیم به آن تک بعدی نگاه کنیم.

آذری جهرمی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه تهران ظرفیت همه رشته‌ها را در خود دارد این ماموریت مهم به این دانشگاه سپرده شد؛  تهیه سند نیز در دستور کار قرار دارد،  امیدوارم به‌زودی این سند آماده ارائه شود.

سند ایران دیجیتال به نظام‌نامه و میثاق‌نامه تبدیل می‌شود

وی با بیان اینکه این سند تبدیل به "نظام‌نامه و میثاق‌نامه" خواهد شد، ادامه داد: بر اساس بردارهای حرکتی که در این سند در نظر گرفته شده، در حوزه تحول دیجیتال حرکت خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات دوری از موازی‌کاری‌ها و مشخص شدن مسیر پیشرفته در برهه‌های زمانی را از ویژگی‌های این سند نام برد.
 
آذری جهرمی با اشاره به بازدید از برج فناوری با بیان اینکه در این بازدید آخرین دستاوردها مشاهده شد و چشم انداز آینده و ظرفیت‌های دانشگاه معرفی شد، خاطر نشان کرد: ما هم چشم‌انداز وزارت ارتباطات برای ایران دیجیتال را تشریح کرده بودیم و دانشگاه بنا بر ظرفیت‌هایی که برای خودش متصور بود، اعلام کردند که می‌توانند به عنوان قطب IOT(اینترنت اشیا) فعال شوند.

به ترویج اقتصاد دیجیتال علاقمند هستیم

وی با بیان اینکه این دانشگاه در تلاش است تا مرکز ملیIOT در دانشگاه راه‌اندازی کند، اظهار کرد: بنا شد این درخواست مورد بررسی قرار گیرد. ما درخواست‌های دیگری از سمت سایر دانشگاه‌ها داریم و مایل هستیم در این زمینه نظام قطبی تعریف شود؛ چراکه با توجه به تحول و اقتصاد دیجیتال پارامترهای مختلفی داریم و هر دانشگاه می‌تواند مسوولیت هر بخش را بر عهده بگیرند؛  البته علاقه مندیم که نظام قطبی در حوزه دیجیتال و اقتصاد دیجیتال ترویج یابد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بااشاره به زیر ساخت‌های موجود در دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد: این امر برای ما هم مهم است تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه استفاده بیشتری کنیم و روند فزاینده بیشتری را با آن برقرار کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار