رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد؛

آغاز به کار «دانشگاه فرشچیان»/ فعالیت دانشگاه بر مبنای استاد-شاگردی است

ایمانی گفت: دانشگاه استاد فرشچیان بر مبنای فعالیت استاد-شاگردی و تحت نظارت دانشگاه آزاد کار می‌کند.

آغاز به کار دانشگاه فرشچیان تحت نظارت دانشگاه آزاد/ فعالیت دانشگاه بر مبنای استاد-شاگردی استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین ایمانی رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری افتتاحیه دانشگاه استاد فرشچیان که صبح امروز برگزار شد، گفت: پس از تأسیس کمیسیون هنر و معماری و شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد مباحث هنری شدیم.

وظایف اصلی کمیسیون هنر و معماری

رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وظیفه اصلی کمیسیون هنر و معماری اظهار کرد: وظیفه اصلی این کمیسیون پرداختن به موضوع معطل مانده هنری در کشور بود و از جمله فعالیت‌های این کمیسیون می‌توان به ساخت دانشگاه فرشچیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه موضوع ساخت دانشگاه استاد فرشچیان چنیدن بار به وزارت علوم راه پیدا کرده است، گفت: موضوع ساخت دانشگاه استاد فرشچیان چندین مرتبه در دوره‌های مختلف وزارت علوم و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که پس از بررسی‌های مختلف دانشگاه آزاد برای ساخت این دانشگاه اعلام حمایت کرد.

مبنای فعالیت دانشگاه  استاد فرشچیان 

ایمانی درباره چگونگی فعالیت در دانشگاه فرشچیان گفت: از گذشته‌های دور سیستم هنری بر پایه استاد- شاگردی بوده است و مبنای فعالیت در دانشگاه فرشچیان هم به همین صورت است یعنی ابتدا استعدادهای ناب هنری توسط اساتید شناخته می‌شوند و سپس برای فعالیت در دانشگاه فرشچیان وارد می‌شوند.

رئیس کمیته هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره چشم‌انداز دانشگاه استاد فرشچیان گفت: این دانشگاه از ابتدای این هفته و روز دوشنبه افتتاح می‌شود و به دنبال این است که در مدتی کوتاه به بزرگترین مکتب‌خانه هنری کشور تبدیل شود و این دانشگاه محفلی برای محکم‌ کردن ریشه‌های هنر میان دانشجویان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار