هاآرتص فاش کرد:

کمک‌های اطلاعاتی و سایبری رژیم صهیونیستی به دیکتاتور‌ها برای شکار مخالفان و فعالان حقوق بشر

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد صنایع جاسوسی و سایبری اسرائیل به دیکتاتور‌های دنیا کمک می‌کنند مخالفان خود را به دام بیاندازند.

کمک‌های اطلاعاتی و سایبری رژیم صهیونیستی به دیکتاتور‌ها برای شکار مخالفان و فعالان حقوق بشربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی فاش کرد صنایع جاسوسی و سایبری اسرائیل به دیکتاتورهای دنیا کمک می‌کنند مخالفان خود را شکار کنند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مطلبی نوشت: سانتیاگو آگیرّه، فعال حقوق بشر مکزیکی، تابستان 2016 نیمی از وقت خود را در دانشگاه می گذراند و نیم دیگر را در سازمانی که کارش کمک به یافتن افراد گم شده بود، سپری می کرد. در آن زمان نام مکزیک در خبرهای بین المللی بود چون دونالد ترامپ، نامزد وقت ریاست جمهوری آمریکا، گفته بود در مرز آمریکا و مکزیک دیوار می سازد. البته برای آگیره مشکلات موجود بسیار مهم تر از دیواری بود که قرار است در آینده ساخته شود.

در ادامه این گزارش آمده است در آن زمان آگیره در جریان تحقیقات برای حل معمای ناپدید شدن 43 دانشجو در دو سال قبل بود. او درباره پیامی که حاوی درخواست‌های کمک بودند، نگرانی نداشت؛ اما در برخی از این پیام ها آدرس اینترنتی وجود داشت که وقتی او بر روی آن کلیک می کرد دستگاه تلفن هوشمند او ناخواسته به ابزاری جاسوسی برای دولت تبدیل می شد. بعدا مشخص شد آگیره یکی از 22 روزنامه نگار، وکیل، سیاست مدار، محقق و فعالی است که توسط مقامات دولتی ردگیری می شود. بررسی تلفن او نشان داد آدرس هایی که از طریق پیام ها برای او ارسال شده به نرم افزار جاسوسی پگاسوس Pegasus تولید شرکت اسرائیلی SNO وصل می شد و مقامات از آن استفاده می کردند.

تحقیقات نشان داده است که صنایع جاسوسی رژیم صهیونیستی برای فروش توانمندیهای تهاجمی به بسیاری از کشورهایی که فاقد روند دموکراتیک قوی هم هستند تردید نکرده اند. طبق اظهارات مطرح شده، از ابزارهای اسرائیلی برای یافتن محل و بازداشت فعالان حقوق بشر، ساکت کردن شهروندان منتقد دولت و حتی پرونده سازی علیه اسلام در کشورهای اسلامی که روابط با اسرائیل ندارند، استفاده شده است.

تحقیقات هاآرتص نشان می دهد شرکتهای اسرائیلی حتی بعد از اینکه مشخص شده از این تجهیزات برای اهداف بد استفاده شده است به فروش محصولات جاسوسی خود ادامه داده اند. طبق این تحقیقات، شرکتهای خصوصی اسرائیلی به بحرین، اندونزی، آنگولا، موزامبیک، جمهوری دومینیکن، جمهوری آذربایجان، سوازیلند، بوتسوانا، بنگلادش، السالوادور، پاناما و نیکاراگوئه نرم افزارهای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات فروخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار