واکنش رند پال به تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد واکنش نشان داد.

واکنش رند پال به تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رند پال، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اعلام کرد این اقدام همه تلاش‌های یک دهه آمریکا و روسیه برای کنترل استفاده از سلاح در جهان را بی‌نتیجه می‌سازد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه در هفته آینده آماده می‌شود.

رند پال در واکنش به تصمیم ترامپ، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «این اقدام چند دهه کنترل دو جانبه سلاح که به دوره رئیس جمهور اسبق آمریکا رونالد ریگان باز می‌گردد، بی‌نتیجه می سازد. ما نباید این کار را انجام دهیم. ما باید به دنبال حل هر مشکلی که این پیمان دارد، باشیم و آن را به جلو ببریم.»

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در 8 دسامبر سال 1987 به امضای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی رسید و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود و بنابر آن  توسعه، ارسال و آزمایش موشک های بالستیک و کروز با برد 300 تا 3400 مایل ممنوع است. با این حال، بنابر گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ قصد دارد به سران روسیه اعلام کند که آمریکا قصد پایان دادن به حضورش در این پیمان را دارد.

مسکو و واشنگتن بارها یکدیگر را به نقض این معاهده متهم کرده‌اند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا تمایلی به ترک این معاهده نداشت. با وجود این، کاخ سفید هنوز تصمیم نهایی خود را در این خصوص اتخاذ نکرده است و به نظر می‌رسد سرانجام آن پس از سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به روسیه و حوزه قفقاز مشخص می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار