معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش تعرفه مکالمات در چارچوب مصوبات بوده است/ مسئولان بیش از این اجازه افزایش قیمت مکالمات را نمی‌د‌هند

یکسان سازی تعرفه‌ها تبانی برای کسب سودآوری اپراتورها نیست


فلاح جوشقانی گفت: اپراتورها سال گذشته قیمت‌ تعرفه‌ها را کاهش دادند و امسال دوباره به قیمت‌های سابق بازگرداندند که این تغییرات بر طبق مقررات بود.


به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکسان‌سازی تعرفه‌های مکالماتی مبحثی بود که از اوایل مهرماه سال جاری کلید خورد و به دنبال خود حواشی زیادی را ایجاد کرد. مشترکان زیادی از تغییرات اعمال شده در دو اپراتور اول کشور گلایه داشتند؛ گلایه‌هایی که از افزایش قیمت تماس‌های داخل شبکه و تماس با تلفن ثابت سرچشمه می‌گرفت.

اگرچه یکسان‌سازی تعرفه‌ها که موجب افزایش هزینه برای برخی از مشترکان شده، نارضایتی آنها را به همراه داشته اما گویا از منظر مسئولان وزارت ارتباطات جای گلایه‌ای وجود ندارد؛ زیرا این تغییرات در چارچوب مقررات تلقی می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص یکسان‌سازی تعرفه مکالمات گفت: یکسان‌سازی تعرفه مکالمات سقف مشخصی دارد. اپراتورهای تلفن همراه در سال گذشته تصمیم گرفتند در یک چالش رقابتی قیمت‌ تعرفه‌ها را کاهش دهند اما با توجه به تغییرات به وجود آمده در اقتصاد، این دو شرکت قصد کردند قیمت‌های قبلی را اعمال کنند.

یکسان سازی تعرفه‌ها تبانی برای کسب سودآوری اپراتورها نیست
وی تأکید کرد: در حقیقت این تعرفه ها نسبت به قدیم هیچ افزایشی نداشته و قیمت‌های اعمال شده مقرراتی بوده و در چارچوب مصوبات است.

فلاح جوشقانی همچنین ادامه داد: مسئولان اجازه افزایش قیمت بیش از این را نمی‌د‌هند. فرآیند تعرفه‌های پیشنهادی به این صورت است که باید توسط اعضای کمیسیون تصویب و سپس اجرا شود.

یکسان سازی تعرفه مکالمات تبانی از سوی اپراتورها نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم و مقررات اظهار داشت: شاید عده‌ای از مردم ادعا کنند که این دو اپراتور تبانی کردند و با یکسان‌سازی تعرفه‌ها قصد بر افزایش قیمت‌ها داشته‌اند اما پاسخ ما منفی است و این دو اپراتور اول ایران، تنها بر اساس تغییرات ایجاد شده، هزینه‌های اینچنینی را بر حسب دقیقه اعمال کرده‌اند.

وی در خصوص گفته‌های وزیر درباره بررسی سازمان تنظیم مقررات برای افزایش تعرفه‌های باند بیان کرد: ما گزارش را تنظیم کردیم و برای بررسی به کمیسیون انتقال دادیم. پس از بررسی نظر کارشناسان این بخش، نتایج به دست آمده را به آقای وزیر ارائه خواهیم کرد.

حمایت وزیر ارتباطات از یکسان سازی تعرفه مکالمات

این مطالب از سوی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تأیید شده است؛ وی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام اظهار کرد: در مورد افزایش نرخ تعرفه ارتباطات (مکالمه و اینترنت همراه) که مورد انتقاد برخی قرار گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی موضوع را بررسی کرده و نتیجه این گزارش حاکی از آن است که مدل رفتاری اپراتورها در چارچوب مصوبات رگولاتوری و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده است.

یکسان سازی تعرفه‌ها تبانی برای کسب سودآوری اپراتورها نیست

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
يه وزير جوان تو كابينه داشتيم اونم هيچ كاري نتونست بكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مسئولان خود دستور افزايش قيمت را مي دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
قرار ما این نبود...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۵۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
گفتیم وزیر جوان بیاد بهتر میشه خوشحال بودیم نگو بدتر شد اون از قیمت گوشی که رجیسترش کرد بدتر شده این هم از افزایش قیمت مکالمه واینترنت.اگه اوضاع اقتصادی خراب چرا پس یک قرون به حقوق هیچ کارگر وکارمند دولتی اضافه نشده ولی اول تعرفه و مکالمات اپراتورها گرون شده.
Iran (Islamic Republic of)
#*
۱۹:۳۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
در چهارچوب مقرراته!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
قیمت اینترنت رو هم زیاد کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
صد در صد شك نكن اينا هدفشون همونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
امکاناتی که میدید اصلا کیفیت لازم رو نداره ولی پول کیفیت عالی رو از مردم میگیرید.بسته های اینترنت بیش از اندازه مصرف کاربر حجم مصرف میکنه به قولی میشه گفت حجم کاربران رو از عمد خالی میکنند.به عنوان مثال ده گیگ میفروشند سی هزار تومن ولی در اصل پنج گیگ فروختند سی هزار تومن چون صد مگ مصرف میکنی یکدفعخ سیصد مگ از حجمت میپره.این خیانت و حرام و باید پیگیری بشه.
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۳:۴۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
چرا از تکلیف مبالغی که مشترکین به عنوان ودیعه به مخابرات داده اند و قرار بود به جای آن و سودشان به مشترکین سهام بدهند چیزی نمیگه!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
جالب دوهزارتومن شارژ کردم خط همراه اولو دقیقا ده دقیقه ای تموم شد
آخرین اخبار