طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود سبب حیات بناهای تاریخی استان اصفهان خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:جریان یافتن آب در مسیر زاینده‌رود سبب حیات بناهای تاریخی استان از جمله پل‌های تاریخی خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان   پیرامون اجرای طرح بازچرخانی آب در مسیر زاینده‌رود اظهار داشت: جریان یافتن آب در مسیر زاینده‌رود سبب حیات بناهای تاریخی استان از جمله پل‌های تاریخی خواهد شد.

وی افزود: آنچه حائز اهمیت و مربوط به حوزه تاریخی و باستان‌شناسی است رعایت استانداردهای لازم برای اجرا طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود است که در همین خصوص متخصصان و باستان شناسان میراث فرهنگی اعزام‌شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: پرداختن به این موضوع ابعاد متخلف و متنوعی دارد که صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه مدیریت شهری، محیط‌زیست و آب باید نظرات خود را با جزئیات اعلام کنند و درنهایت میراث فرهنگی با بررسی این جزئیات، نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نقطه نظرات اعلام‌شده در خصوص بازچرخانی آب، بر اساس رعایت یک سری اصول و ضوابط نسبت به پل‌های تاریخی و میراث ملی است به‌ طور مثال باید منظر پل‌های تاریخی در اجرای طرح بازچرخانی موردتوجه متولیان قرار بگیرد.

الهیاری اضافه کرد: همچنین حفاری‌هایی که جهت کار گذاشتن لوله‌ها و تأسیسات انتقال آب انجام می‌شود باید با حفظ حریم پل‌های تاریخی باشد که در این همین خصوص محدودهایی را مشخص و اعلام‌شده است.

 

انتهای پیام/م

 

توضیحات مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در خصوص طرح بازچرخانی آب در زاینده‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گاوخ.ونی
۲۰:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
باز چرخانی آب باید تا تالاب گاوخونی باشه مگه بعد از اصفهان دیگه پل وجودندارد پل تاریخی؟؟
آخرین اخبار