اجرای طرح شیوع شپش در مدارس فراشبند

طرح معاینه و بررسی دانش آموزان مدارس شهرستان در مورد شپش اجرا شد.

اجرای طرح شیوع شپش در مدارس فراشبندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهریاری کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: شپش نوعی حشره خونخوار خارجی بدن انسان است که افراد را در هر سن و جنسی و با هر سطح اجتماعی و اقتصادی، آلوده می‌سازد.

وی، مدارس را یکی از مهمترین محل‌های شیوع شپش برشمرد و افزود: آلودگی به شپش، علاوه بر مشکل جسمی برای دانش‌آموزان و خانواده، می‌تواند مسایل روانی و بیماری ها‌ی ثانویه به همراه داشته باشد و نیاز است میزان مراقبت در مدارس بیشتر شود.

شهریاری ادامه داد: شناسایی و یافتن موارد آلودگی در مدارس و ارجاع موارد آلوده به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، درمان موارد آلوده دانش‌آموزان و خانواده آنان در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و دستیابی به اطلاعات جامع و آسیب شناسی در مناطق برای برنامه ریزی در سال‌های آینده، از اهداف این طرح است.

وی، اجرای برنامه آموزش در قالب کارگاه پیشگیری و کنترل آلودگی، آموزش به والدین دانش‌آموزان، تدوین، چاپ و تکثیر پوستر و بروشور‌های آموزشی را از فعالیت‌های پیشگیری شپش سر در مدارس بر شمرد.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان فراشبند، گفت: هم اکنون همه دانش آموزان مدارس شهر «نوجین» و روستای «آویز» علاوه بر آشنایی باشپش سر، معاینه شدند.
انتهای پیام/ر

غربالگری شپش سر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.