فرونشست زمین در فرودگاه کرمان گزارش نشده

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: تاکنون هیچ گونه فرونشستی در محدوده فرودگاه کرمان مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی قاسم‌زاده مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به فرونشست برخی فرودگاه های کشور گفت: تاکنون هیچ گونه فرونشستی در محدوده فرودگاه کرمان مشاهده و گزارش نشده است.

وی بیان داشت: در طراحی باند دوم موضوع احتمال وجود فرونشست یکی از مسائل اصلی مطالعات بوده و برای این منظور علاوه بر بررسی‌های فنی مشاور پروژه، بازدید کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، اسکن مسیر احداث باند جهت ارزیابی لایه‌های زیرین با دستگاه GPR و اقدامات مطالعاتی مربوطه، با بکارگیری مشاوران ذیصلاح ژئوتکنیک، انجام آزمایشات میدانی و حفر گمانه‌ها به منظور شناسایی مشخصات فیزیکی و شیمیایی خاک‌های زیرین به‌صورت چاهک‌های با عمق ١٠ متر صورت گرفته بود که خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان داشت:ویدیو‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد که نقشه فرونشست‌های کشور، از جمله در مناطق جنوبی تهران رو به افزایش است این مسأله محدود به تهران نیست و چندین استان را با فرونشست و حتی فروچاله مواجه کرده است.

وی افزود:در حال حاضر نگرانی‌های درباره فرودگاه‌های مهرآباد، امام (ره) و پیام در تهران و البرز و فرودگاه‌های دیگری نظیر اصفهان و کرمان وجود دارد.

قاسمی زاده افزود:میزان تاثیرپذیری فرودگاه‌های امام (ره) و مهرآباد از پدیده فرونشست، زیاد نیست، اما باید آن را جدی گرفت.

با وجود هشدار‌های سازمان نقشه‌برداری به نهاد‌های مسئول، در عمل توجه کافی به این نگرانی‌ها نشده است.
انتهای پیام /ی

پدیده فرونشست در فرودگاه های کشور

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار