خدری در موافقت با وزیر پیشنهادی کار:

حضور شریعتمداری در وزارت کار درخواست دولت است

نماینده مجلس گفت: آقای شریعتمداری در وزارت صمت موفق بود، اما دولت از او خواست تا در وزارت کار خدمت کند.

حضور شریعتمداری در وزارت کار درخواست دولت استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (5 آبان ماه) در موافقت با شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار گفت: برخلاف آنچه نماینده مخالف درخصوص شریعتمداری به عنوان عدم تمکین به قانون در زمان برگزاری جلسات بررسی استیضاح وی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد باید به این نکته اشاره کنم که شریعتمداری با کسب اجازه از هیات رئیسه به این دلیل که از سوی دولت برای سفر به ماندران برای بررسی مشکل بروز سیل در این منطقه مامور شده بود، نتوانست در این جلسات حضور یابد، بنابراین اینکه مشکلات 40 ساله این وزارتخانه را به ایشان منتسب بدانیم خلاف انصاف است.

ی افزود:: امروز تکلیف ما نمایندگان در خانه ملت سخت و سنگین است، چرا که قرار است با تصمیم سازی و تصمیم گیری سکان چند وزارتخانه را به افراد مورد وثوق ریاست جمهور واگذار کنیم، ضمن اینکه تصمیم مجلس در شرایطی که مشکلات عدیده ای در حوزه اشتغال و معیشت وجود دارد، تصمیمی ماندگار در کارنامه خانه ملت خواهد بود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: شریعتمداری موضوعات مختلف در حوزه اجتماعی را در راستای رفع چالش های موجود به درستی اولویت بندی کرده است، هم اکنون راه نجات کشور در حوزه اقتصادی تفکر دانش محور و برنامه محور است،همچنین توجه به نقش مردم در قالب سمن ها، روحیات اجتماعی شریعتمداری و مردم داری وی در جهت تامین رفاه اجتماعی، تعهد و تخصص اثبات شده وی در جایگاه وزارت و اهداف راهبردی که در حوزه اجتماعی و رفاه تعریف کرده و عصاره کار تیمی و خرد جمعی وی در تدوین برنامه هایش ما را امیدوار می کند که با رأی اعتماد اجرایی شدن برنامه هایش را تضمین کنیم.

خدری ادامه داد: که باعث موفقیت یک وزیر می شود، قدرت تعامل و همگرایی وی با سایر وزارتخانه ها و سازمان های تابعه است تا از طریق هم افزایی بتواند به برنامه هایی که دارد عمل کند و این یکی از شاخص های بارز شریعتمداری است. بنابراین ما باید با لحاظ جمعی جوانب در رابطه با وی تصمیم بگیریم و دقت کنیم که به عنوان مدعیان مسئولیت و مدیریت کشور مبادا کمبودها را برجسته کرده و ملت را از بهره مندی از توانمندی این فرد محروم کنیم.

وی تصریح کرد: آیا سوابق گرانبهای شریعتمداری در حوزه های مختلف نباید مورد توجه واقع شود؟ کما اینکه 5 سال عضویت در شورای عالی کار و آشنایی به بخشنامه ها و قوانین و فعالیت در هیات امنای تامین اجتماعی و آشنایی با مباحث تخصصی تعاون، مهمترین راهبرد توسعه کشور این آرامش خاطر را ایجاد می کند که وی با به عنوان سکاندار این وزارتخانه انتخاب کنیم. همچنین بهره مندی از نقطه نظرات نمایندگان مجلس از جمله مصری با سابقه درخشان در جایگاه وزارتخانه، محجوب با سابقه درخشان در حوزه کار و کارگری، هاشمی به عنوان فرد موفق در معاون کار و بهزیستی و... بر توانمندی شریعتمداری صحه گذاشته و آینده خوبی را برای این وزارتخانه عریض و طویل متصور می سازد.

نماینده بوشهر اظهار کرد: هم اکنون برای تنویر افکار عمومی و رفع دغدغه های نمایندگان به یکی از اشکالات نگران کننده در حوزه صنعت خودرو اشاره می کنم که در ثبت سفارش خودرو ایجاد شده بود و این در حالی است که شریعتمداری با تدابیری که در این حوزه داشت، درخصوص تخلف محرز در این حوزه که باعث نارضایتی شده بود، شفاف سازی کرد، اما بر این اقدام وی سرپوش گذاشته شود. همچنین عدم ملاحظه کاری و مماشات با مفسدان، متخلفان و مافیای سرقت در حوزه صنعت و معادن که از طریق وی صورت گرفته بود، قابل تحسین است، کما اینکه نامه معاون اقتصادی وزارت اطلاعات گویای این مطلب است.

وی با تاکید بر اینکه پاکدستی شریعتمداری مورد تایید همگان است، افزود: ما احساس وظیفه می کنیم تا با رأی اعتماد به شریعتمداری در جهت توجه به مردمی که به دلیل مشکلات معیشتی، اشتغال و بیکاری در فقر می سوزند، اقدام می کنیم و یقین داریم که وی توجه به قشر محروم، کارگر و بازنشستگان را در دستور کار قرار خواهد داد و گام های موثری در این زمینه برداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار