مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی؛

نبود هماهنگی میان سازمان‌ها و زیرساخت ها را عامل انباشت سیب‌های صنعتی در کنار جاده‌های مواصلاتی دانست

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت:بدون شک هرگونه دپو و انباشت سیب های زیر درختی باید با استاندارد و با رعایت نکات ایمنی جاده و امور بهداشتی صورت گیرد که متاسفانه طی سال های خیر این امر محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهاباد، حسین سیوانی ، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی  گفت:در خصوص سیب های زیر درختی انباشت شده در کنار جاده ها با وجود ممنوعیت این امر، اظهار کرد: بدون شک هرگونه دپو و انباشت سیب های زیر درختی باید با استاندارد و با رعایت نکات ایمنی جاده و امور بهداشتی صورت گیرد که متاسفانه طی سال های خیر این امر محقق نشده است.

وی، افزود: نبود هماهنگی بین ارگان ها و نیز نبود زیر ساخت های کافی جهت بهبود این امر یکی از مهم ترین دلایل انباشت سیب های صنعتی در کنار جاده ها است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: به دلیل خرد بودن سیب های صنعتی و زیر درختی تولیدی باغات بدون شک با توجه به نبود زیر ساخت های کافی کارخانجات نیز قادر به خرید مستقیم نبوده و باید به همین روش خریداری و به صورت یکجا به کارخانجات ارسال شود.

وی، تاکید کرد: تامین مراکز خرید و زیرساخت های لازم در این امر دارای جزئیات و مراحل اجرایی زیادی بوده و در عرض چند ماه قادر به تامین این زیر ساخت ها نیستیم و باید به ترتیب مراحل لازم را بگذرانیم.

سیوانی، با بیان اینکه در حال هماهنگی با مراجع قضایی برای رسیدگی به متخلفان هستیم، بیان کرد: حرکت چکشی و خشونت بار در این مساله غیرممکن بوده و باید منافع مردم و کشاورزان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به اینکه حقوق اجتماعی و حفظ ایمنی مسیر راه نیز باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: عدم هماهنگی مابین سازمان ها در خصوص انباشت سیب های صنعتی باید توسط رسانه ها پیگیری شود چراکه رسانه ها یار و یاور مدیران در پیگیری مطالبات و نظارت ها هستند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، تصریح کرد: درصدد ایجاد زیرساخت ها برای سال های آینده در راستای حفظ کیفیت سیب های صنعتی و ایمنی راه ها و مسائل بهداشتی هستیم البته کارخانجات صنایع تبدیلی نیز باید در این راستا همراه مسئولان اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: مسئله برداشت و انباشت سیب های صنعتی در کنار جاده ها دارای حساسیت بالایی بوده و حل این مشکل به سرعت قابل دستیابی نیست، امیداریم شاهد همکاری باغداران و مردم نیز در این زمینه باشیم .

انتهای پیام/ع

میزان تولید سیب زیر درختی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.