در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت ۳۵۰ کانون حرکات اصلاح قامتی/ تعدیل مشکلات استخوانی و ستون فقرات در دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از فعالیت ۳۵۰ کانون حرکات اصلاحی برای تعدیل مشکلات قامتی دانش آموزان خبر داد.

فعالیت ۳۵۰ کانون حرکات اصلاح قامتی/ تعدیل مشکلات استخوانی و ستون فقرات در دانش آموزانمهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره فعالیت کانون های اصلاحی ناهنجاری‌های اسکلتی اظهار کرد: این کانون ها 2 قسمت هستند بخشی از آن کانون های درون مدرسه ای و بخشی دیگر کانون‌های حرکات اصلاحی است.

وی ادامه داد: هشت هزار کانون درون مدرسه ای داریم که فعالیت آنها پس از تعطیلی مدارس در قالب کانون‌های ورزشی چون والیبال، بدمینتون، فوتبال و مواردی از این قبیل ادامه پیدا می کند علاوه بر آن هفت هزار کانون برون مدرسه‌ای هم در نظر گرفتیم که همه این کانون‌ها در 2سطح مبتدی و پیشرفته فعالیت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت کانون‌های اصلاحی برای دانش آموزانی که ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی دارند گفت: با توجه به ساماندهی نیروی انسانی 50 کانون در مراکز استان ها پیش‌بینی کردیم و در دیگر مناطق کانون های خود گردان را در نظر گرفتیم که تعداد آنها حدود 300 مرکز است.

ترجاع دانش آموزان دچار اختلالی قامتی به کانون اصلاحی

حمیدی تصریح کرد: معلمان تربیت بدنی وقتی دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند و مشکلات ستون فقرات  یا کجی هایی را در اسکلت بدنی آنها مشاهده می‌کنند آنها را به کانون های اصلاحی ارجاع می دهند.

وی ادامه داد: به معلمان کانون های اصلاحی تذکر دادیم مراجعه کنندگان به این کانون ها افراد سالم و فقط نیازمند تمرینات خاصی هستند و نباید برچسب کجی ستون فقرات یا موارد این چنینی به آنها زده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان در این کانون ها حرکات خاص ورزشی برای اصلاح قامت خود را دریافت می کنند تا ضمن جلوگیری از پیشرفت روند این ناهنجاری تا حدی مشکل تعدیل شود.

حمیدی تصریح کرد: تمام معلمان تربیت بدنی در واحدهای درسی خود 2 واحد مربوط به حرکات اصلاحی را گذرانده‌اند بنابراین به طور تخصصی کجی های قامت دانش آموز را تشخیص می دهند علاوه بر آن در دوره های ضمن خدمت هم  آموزش های لازم را می بینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار