معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

افتتاح همزمان ۸۵ هزار سامانه حساب یکپارچه مدارس/ ممنوعیت دریافت وجه نقد از والدین

الهیار ترکمن گفت: ۸۵ هزار مدرسه در مرحله اول طرح به سامانه حساب یکپارچه مدارس می‌پیوندند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از حساب یکپارچه مدارس با حضور منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و جمعی از معاونان وزیر عصر امروز در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این سامانه یکپارچه مدارس با هدف شفاف سازی حساب‌های مالی مدارس است، گفت: اخذ هزینه‌های جانبی از والدین باعث نارضایتی می‌شود و برای حل این مشکل چنین سامانه ای رونمایی شد.

وی ادامه داد: تمامی دریافت‌ها شامل هزینه کلاس‌های فوق برنامه و هرگونه وجه نقد صرفا از طریق سامانه است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه ۸۵ هزار مدرسه در مرحله اول به این سامانه می‌پیوندند، گفت: این سامانه تا سقف ۱۰۵ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سامانه حساب یکپارچه مخصوص مدارس دولتی است

در ادامه مجاوری با اشاره به اینکه حساب یکپارچه در سال ۹۵ افتتاح شد اما جمع‌آوری حساب‌ها به طور متفرقه بود، بیان کرد: این سامانه باعث جمع‌آوری حساب‌های متفرقه مدارس شد و حدود ۸۵ برنامه فوق برنامه داریم که برای همه آنها سامانه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت هرگونه مبلغ از طریق کد دانش آموز قابل پیگیری است، تصریح کرد: اولیا هم می‌توانند از طریق کد دانش آموز یا کد مدرسه اطلاعات پرداختی را دریافت کنند و سامانه حسابداری مدارس هم می توانند از این سامانه بهره بگیرند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این سامانه ویژه مدارس دولتی است، بیان کرد: امیدواریم از طریق سامانه تا آخر آبان ماه گردش مالی را به اولیا گزارش کنیم و هر مدرسه ای یک حساب با کد ۴۱۵ در نظر گرفتیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار