برگزاری نشست تخصصی استکبار ستیزی در جهاد دانشگاهی ارومیه

نشست تخصصی استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛ نشست تخصصی استکبارستیزی در اندیشه دانشجوی مسلمان ایرانی به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با حضور دانشجویان در دانشکده علوم دانشگاه ارومیه برگزار شد.


حجت الاسلام ابوالقاسم ولیزاده مدیر گروه معارف و عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در این نشست با اشاره به اهمیت مبارزه با استکبار و زمینه‌های ظهور آن با تاکید براینکه هر روزِ این انقلاب، یادآور حماسه‌ها و دلاوری‌های جوانان این مرز و بوم بوده و ۱۳ آبان، روزی بزرگ در تاریخ ملت ایران به عنوان نماد و سمبل غیرت و از خودگذشتگی است تصریح کرد: سال‌ها قبل از انقلاب کشور‌های استکباری با تضعیف حقوق سایر کشور‌ها حق مصونیت اتباع خود را در کشور‌های دیگر اجرا کردند.


وی افزود:در ایران نیز در زمان پهلوی اول این طرح به دستور اسدالله اعلم در هیات دولت تصویب شد که چند ماه بعد امام راحل در اعتراض به این لایحه در قم سخنرانی و انزجار خود را اعلام کردند که بدنبال این اعتراض عمال پهلوی امام راحل را به ترکیه تبعید کردند و زمینه اصلی مبارزه با استکبار در سال ۴۳ شمسی آغاز شد.


حجت الاسلام ولیزاده با اشاره به شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ طی تجمعی در دانشگاه تهران و نامگذاری این روز به روز دانش آموز افزود: ۱۳ ابان ۵۸ نیز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بستر‌های رخداد بزرگی را مهیا کرد.


وی با بیان اینکه آمریکا که در راس استکبار جهانی قراردارد با اعمال تحریم‌ها و فشار‌ها در طول ادوار مختلف سعی در ضربه زدن به انقلاب و نظام دارد، با اشاره به مسئله برجام و نقض حقوق ایران توسط آمریکا یادآورشد: آمریکا خارج از تصویب شورای امنیت و سازمان ملل به تعهدات خود عمل نکرد و بدون توجه به چهارجوب قانونی خواسته‌های سیاسی خود را به کشور‌ها از جمله ایران تحمیل کرد.


مدیر گروه برگزیده معارف کشوری آشنا کردن اذهان با فرهنگ انقلابی در قالب‌های مختلف از جمله هنر، شعر، خطابه و حتی استفاده از بستر فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: امروزه باید با تولید فکر، جبهه فرهنگی ایجاد کرد.
انتهای پیام/ح


نشست استکبار ستیزی در ارومیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.