تولد اولین بره‌های طرح "به نژادی" در کهنوج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج گفت: چندقلوزایی، زاد و ولد در تمام طول سال، بلوغ زود رس بخشی از مزایای گوسفند نژاد رومانوف است.

تولد اولین بره‌های طرح به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج گفت: با عملیاتی شدن طرح "به نژادی گوسفند بومی با نژاد رومانوف که خرداد امسال در شهرستان کهنوج و در سطح یک گله ۲۰۰ رأسی انجام شد.

وی افزود: با اجرای این طرح اولین گروه از بره‌ها از گوسفندان بومی که به روش لاپاراسکوپی، تلقیح مصنوعی شده بودند، متولد شدند.

حیدری با بیان اینکه مزایای گوسفند رومانوف نسبت به نژاد بومی از مزایای متعددی برخوردار است افزود:چندقلوزایی بالا، زاد و ولد در تمام طول سال، بلوغ زود رس و حذف دنبه بخشی از مزایای گوسفند رومانوف است.

وی اظهار کرد: اگر چه میانگین آبستنی نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر و ۳۰ درصد است، اما با توجه به این که تلقیح فقط در یک دوره از سیکل جنسی دام و برای اولین بارانجام گرفته، رضایت بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج تصریح کرد: نژاد کنونی پس از دو نسل دو رگ گیری، دارای صفات مطلوب اقتصادی شده و جایگزین مطلوبی برای نژاد بومی خواهد بود.
انتهای پیام/ح

تولد اولین بره های به نژادی درکهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار