درخواست افغانستان برای استفاده از تجارب ایران در زمینه ساماندهی نهادهای مردمی

معاون وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان و رئیس سازمان امور اجتماعی ایران در دیداری در تهران بر ایجاد کارگروه مشترک برای انتقال تجربیات ایران به افغانستان در زمینه چگونگی ساماندهی نهادهای مردمی و استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی تاکید کردند.

درخواست افغانستان برای استفاده از تجارب ایران در زمینه ساماندهی نهادهای مردمیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان و رئیس سازمان امور اجتماعی ایران در دیداری در تهران بر ایجاد کارگروه مشترک برای انتقال تجربیات ایران به افغانستان در زمینه چگونگی ساماندهی نهادهای مردمی و استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی تاکید کردند.

رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی ایران در دیدار  زکیه عادلی معاون وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان بر آمادگی کارشناسان این سازمان برای انتقال تجارب خود در زمینه ایجاد سامانه جامع اطلاعات در دو بخش نرم افزاری و گردآوری اطلاعات سازمانهای اجتماعی افغانستان  تاکید کرد.

وندی افزود: ایران و افغانستان در زمینه برخی آسیب های اجتماعی از جمله مهاجرت و مواد مخدر دارای موضوعات مشترکی هستند و همکاری های مشترک می تواند به اثربخشی بیشتر سازمانهای مردم نهاد فعال در این بخشها کمک کند.

زکیه عادلی نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر 72 حزب و 3 هزار و 750 سازمان اجتماعی در افغانستان زیر نظر وزارت دادگستری این کشور به فعالیت مشغول هستند افزود: فرآیند شناسایی و صدور مجوز و نحوه فعالیت سازمانهای مردم نهاد در افغانستان بصورت سنتی انجام می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار