نام گذاری روزی به نام توسعه فهرج

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به فهرج گفت:روز ۱۴ آبان بعنوان روز فهرج و روز توسعه فهرج نامگذاری شد و هرسال سمینار بررسی چشم اندازه‌ها و سند توسعه پایدار فهرج بر گزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشه جلسه سمینار بررسی چشم انداز‌ها و سند توسعه پایدار فهرج گفت: در سمینار بررسی چشم انداز‌ها و سند توسعه پایدار فهرج روز ۱۴ آبان بعنوان روز فهرج و روز توسعه فهرج نامگذاری شد و هرسال سمینار بررسی چشم اندازه‌ها و سند توسعه پایدار فهرج بر گزار می‌شود.

کلانتری اظهار داشت: امروز جلسه خیلی خوبی با حضور مسئولین و باحضور موسوی معاون عمرانی اسندار کرمان در شهرستان فهرج که ظرفیت‌های توسعه خوبی دارد برگزار شد.

کلانتری اظهار داشت:در این جلسه راهکار‌های تسریع در عمران و توسعه و ایجاد اشتغال و ظرفیت‌های اقتصادی مناسب که برای شهرستان فهرج با توجه به غفلت‌های که تابحال شده است بررسی شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال ، حوزه مسائل بهداشتی ،خدمات اولیه‌ای که مناطق محروم نیاز دارند ،در زمینه ظرفیت‌های اقتصادی ، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و جذب مشارکت مردم و تشکیل صندوق‌های خرد با همکاری بانک رسالت و برای فعال شدن تعاونی در حوزه خرما و خرما کاران و کسانیکه در حوزه صنعت بسته بندی خرما هستند اقدام شود .

وی اظهار امید واری کرد که گام‌های موثری برای توسعه فهرج بر داشته شود .

کلانتری افزود: در این نشست مقررشد هر سال این نشست بر گزار شود و ۱۴ آبان بعنوان روز توسعه فهرج و روز فهرج نامگذاری شود و همه دستگاه‌ها اقداماتی که برای فهرج انجام دادند بیان کنند و مجموعه برنامه‌های توسعه فهرج در سه حوزه کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت تقسیم بندی شود و این کار بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان گذاشته شد.

حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در حاشیه سمینار بررسی چشم اندازه‌ها و سند توسعه پایدار فهرج گفت: باید از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان فهرج برای توسعه اینگ شهرستان استفاده شود .

وی اظهار داشت: فهرج دارای جاذبه‌های همچون ریگ‌های یلان و جنگل کهور می‌باشد.

امام جمعه فهرج در ادامه گفت: با توجه به اینکه ما در مسیر محور ترانزیتی کرمان، زاهدان قرار داریم باید از این ظرفیت برای توسعه و گسترش شهر فهرج استفاده کنیم .

ابراهیمی همچنین با اشاره به مشکل کم آبی در این منطقه کاشت گیاهان دارویی را توصیه کرد و در ادامه خواستار استفاده از منابع آبی سد نسا برای آب شرب شد و گفت: با احداث سد نسا منابع آبی در سطح شهرستان کاهش پیدا کرده است .

سمینار بررسی چشم انداز و سند توسعه پایدار فهرج با حضور سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی به مدت یک روز در فهرج برگزارشد.

انتهای پیام/ی

تشکیل صندوق‌های خرد با همکاری بانک رسالت

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار