درخواست پناهندگی رئیس جمهور پیشین اکوادور از بلژیک

رافائل کوره آ همچنان منتظر پاسخ بروکسل به درخواست پناهندگی سیاسی خود است.

درخواست پناهندگی رئیس جمهور پیشین اکوادور از بلژیکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رافائل کوره آ -- رئیس جمهور پیشین اکوادور -- در بلژیک همچنان منتظر پاسخ بروکسل به درخواست پناهندگی سیاسی اش است.

بر این اساس، کوره آ به اتهام دخالت داشتن در آدم ربایی از سوی نهادهای قضائی کشورش تحت تعقیب قرار گرفته است. به گفته دو منبع آگاه، کوره آ که از سال 2017 به همراه خانواده خود در نزدیکی بروکسل زندگی می کند، بیست و پنجم ژوئن امسال درخواست پناهندگی سیاسی کرد.

این منابع گفتند درخواست پناهندگی کور ه آ از آن زمان در سازمان پناهندگی بلژیک در حال بررسی است. کوره آ به عنوان یک اقتصاددان وابسته به جناح چپ اکوادور از سال 2007 الی 2017 رئیس جمهور این کشور بود. روز چهارشنبه یک قاضی اکوادوری از کوره آ خواست به این کشور بازگردد و در برابر اتهام ربودن یکی از مخالفان سیاسی خود در سال 2012 از خود دفاع کند.

یکی از این دو منبع مطلع به فرانس پرس گفت کوره آ اواخر تابستان در یک جلسه درخواست پناهندگی در بلژیک شرکت کرده بود. همسر کوره آ اقامت بلژیک را دارد و خود کوره آ نیز پیش از شروع دوران فعالیت های سیاسی در اکوادور، تحصیلاتش را در بلژیک گذرانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار