باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تاثیر ۱۰۰ درصدی وابستگی حزبی بر رای اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار/ آیا هم حزبی افشانی، شهردار تهران می‌شود؟

تجربه انتخاب افشانی در جایگاه شهردار تهران به عنوان عضو حزب اعتماد ملی، حاکی از تاثیرگذاری این حزب در شوراست و حالا عضو شورای شهر تهران از تاثیر 100 درصدی وابستگی‌های حزبی در آرای شورای پنجم خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته در حالی که گروهی از اعضای شورای شهر تهران تلاش می کردند تا با استفساریه از مجلس، آخرین برگ برنده خود را برای حفظ افشانی رو کنند، گروهی دیگر از اعضای شورا شبانه به سراغ عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت رفتند تا او را راضی به نشستن بر صندلی شهردار تهران کنند.

پس از آنکه از میان 30 نام پیشنهادی اعضای شورای شهر تهران برای تصدی شهرداری تهران، 17 نفر انصراف دادند و رای گیری برای انتخاب 5 گزینه انجام شد؛ در نهایت کشت پور و آخوندی بیشترین آرای اعضای شورای پنجم  را به خود اختصاص دادند.

اگرچه کارشناسان آخوندی و تقوی نژاد را در صدر آرای اعضای شورای شهر پیش بینی می کردند، اما کشت پور در اتفاقی غیر منتظره با 14 رای بر صدر گزینه ها نشست.

کاظمی/// تاثیر صد درصدی وابستگی حزبی بر رای اعضای شورای شهر/ اعتراف کشت پور به بازنشستگی ‌اش در سال 92

در پاسخ به این سوال که چه شرایطی سبب می شود تا کشت پور بر خلاف معادلات موجود بیشترین آرا را کسب کند، این فرضیه مطرح است که اعضای شورای شهر برای شهردار نشدن محسن هاشمی، به فردی دیگر رای می دهند. لذا نمی توان در شرایطی که رای به کشت پور موجب حذف هاشمی شده، انتظار داشت که اعضای شورای شهر برای انتخاب دو گزینه از میان 5 گزینه دوباره به کشت پور رای دهند. از سویی دیگر کشت پور که پس از بازنشستگی حکم بازگشت به کار گرفته، به گفته خودش تا 3 سال دیگر دوباره بازنشسته می شود.

رسول کشت پور نامزد تصدی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: «من با 31 سال و 3 ماه کار در سال 92 بازنشته شدم، ولی چون می توانستم با استفاده از شرایط جانبازی تا 35 سال کار کنم، در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کردم و حکم بازگشت به کار گرفتم و الان کارمند رسمی شهرداری تهران هستم که تا سه و نیم سال دیگر می توانم کار کنم.»

به درستی مشخص نیست که کشت پور با چه فرمولی حساب و کتاب کرده است که وقتی در سال 92 با 31 سال کار، بازنشسته شده و سپس حکم بازگشت به کار گرفته، برای رسیدن به 35 سال می تواند تا سه و نیم سال دیگر، یعنی 1400 به کار ادامه بدهد. در حالیکه با دریافت حکم بازگشت به کار به مدت 35 سال، او فقط می توانسته تا سال 96 کار کند و اینکه او 4 سال دوم را از کجا آورده اصلا مشخص نیست.

مجموع این شرایط نشان می دهد، کشت پور فاقد شرایط مناسب برای تصدی شهرداری تهران است و رقابت جدی بین نفرات دیگر شکل خواهد گرفت.

بنابر این به نظر می رسد که آخوندی و حناچی با 11 رای برابر و تقوی نژاد هم با 10 رای از گزینه های جدی برای تصدی شهرداری تهران هستند.

در این بین تقوی نژاد به دلیل عضویت در حزب اعتماد ملی و تاثیر گذاری این حزب در شورا می تواند از حناچی سبقت بگیرد و با آخوندی رقابت کند.

آخوندی وزیری بود که هنگام استیضاح شدنش در مجلس با بیان اینکه تنها  4.5 میلیون تومان در حساب خود پول دارم، از نظریه خود برای مبارزه با فساد رونمایی می کند و می گوید که انتخاب «مهندس ناظر» بر عهده خود مالکان یا در اصل خود بساز و بفروش‌ها باشد.

در شرایط کنونی که قانون تعارض منافع در شهردرای، توسط شورای شهر به تصویب رسیده است، شورای شهر قبل از هر چیز باید تکلیف آخوندی با آقازاده اش را که در کار ساخت و ساز است روشن کند، زیرا که بعید نیست تجربه نحوه تعامل آخوندی با رئیس جمهور این بار با شورای شهر تهران تکرار شود.

ذکر حواشی کاری آخوندی به قدری زیاد است که آوردن آنها در این گزارش، مثنوی هفتاد من خواهد بود.

کاظمی/// تاثیر صد درصدی وابستگی حزبی بر رای اعضای شورای شهر/ اعتراف کشت پور به بازنشستگی ‌اش در سال 92

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتخاب پنج نفر از نامزدهای تصدی شهرداری تهران توسط اعضای شورای شهر که روز سه‌شنبه انجام شد، اظهار کرد: «وابستگی حزبی اعضا صد در صد بر روی رای آنها تأثیر داشته است.»

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اظهار کرد: «اگرچه همه به صورت حزبی رأی ندادند، ولی آن بخشی که به شکل حزبی رأی دادند، صد در صد متأثر از وابستگی حزبی خود بودند.»

وی در خصوص ارزیابی خود از عملکرد گذشته آخوندی گفت: «من از عملکرد کسی دفاع نمی‌کنم، اما در رابطه با شهردار شدن هرکس ابتدا باید برنامه ارائه دهد که هنوز هیچ برنامه‌ای ارائه نشده است.»

شنیده ها حاکی از آن است که همان کسی که خط مخالفت با شهردار شدن هاشمی را به شورای شهر داده بود، اکنون در حال ارسال سیگنالهای مخالف، برای شهردار شدن آخوندی به شوراست و از سویی دیگر با توجه به تاثیر گذاری اعتماد ملی در شورای شهر و تجربه انتخاب یک شهردار(افشانی) از حزب اعتماد ملی و ناکامی شورا در حفظ او، این احتمال وجود دارد که شهردار بعدی هم از میان اعضای حزب اعتماد ملی (تقوی نژاد) انتخاب شود.

کاظمی/// تاثیر صد درصدی وابستگی حزبی بر رای اعضای شورای شهر/ اعتراف کشت پور به بازنشستگی ‌اش در سال 92

انتهای پیام/

شهردار بعدی تهران کیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
افشانی مگه برکنار نشد؟
Norway
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
کاش میشد شایسته سالاری ملاک باشد و از جوانان مستعد و دلسوز و با سواد استفاده میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
متقاضیان مسکن مهر در این 5سال وزارت با مخالفت شخصی ایشان با این طرح ملی مواجه بوده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
شهردار تهران باید متولد و بزرگ شده تهران باشه تا دلش برای شهرش بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
شهردار فقط قاليباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
هرکس شهردارتهران میخوادبشه حتما میباس متولد ...بزرگ شده وساکن تهران باشه...
آخرین اخبار