فعالیت هزارو ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هم اکنون هزارو ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در ۱۷۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای کشور فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابراهیم صالحی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که برای بررسی وضعیت ۷ آموزشگاه و دانشکده‌ فنی و حرفه ایی گیلان به رشت سفر کرده است، با نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار کرد تا در حضور روسای دانشکده‌های این استان عمده‌ترین محدودیت‌ها و معضلات آموزشی و رفاهی این دانشگاه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ کارگاه از کارگاه‌ها در دانشکده‌های ۷ گانه گیلان دایر است که عمده‌ترین مشکلات این کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها، فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات و مکان های آموزشی است افزود: برای بهبود وضعیت کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های متعلق به دانشگاه فنی و حرفه ایی کشور حداقل به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به تهیه و تنظیم یک برنامه راهبردی برای ارتقای شاخص کمی و کیفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد وگفت: این امر مهم با ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی در همه دانشکده ها، ایجاد کد رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه و بازنگری و تقویت روند آموزشی هنرستان‌ها و دانش آموزان رشته‌های کار و دانش در مقطع متوسطه امکان پذیر است.

ابراهیم صالحی با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار دانشجو در ۱۷۳ دانشکده‌ فنی و حرفه‌ای کشور تحصیل می‌کنند افزود: این دانشجویان در ۱۰۰ رشته کاردانی و ۶۰ رشته کارشناسی و در قالب ۲ هزار کد رشته تحصیل می‌کنند.

همچنین در این نشست رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ایی گیلان نیز تعداد دانشجویان و مهارت آموزان دانشکده‌های ۷ گانه فنی و حرفه ایی در گیلان را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در ۳۰۰ کد رشته فنی جذب و ساماندهی به مهارت آموزی مشغول هستند.

در این نشست تخصصی کوچکی نژاد و حسنی از نمایندگان مردم شهرستان رشت، دلخوش نماینده صومعه سرا، عباسی نماینده رودسر و املش، خسته بند نماینده انزلی، شکری نماینده تالش - ماسال و رضوانشهر، جمالی نماینده رودبار، نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و اکبری مقدم معاون امور عمرانی استانداری هم به محدودیت‌های آموزشی، رفاهی و خوابگاهی دانشکده‌های فنی و حرفه ایی گیلان اشاره کردند و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی، ساماندهی استادان و نیرو‌های قراردادی، توجه بیشتر به علوم مرتبط با دریانوردی و کشتیرانی و برنامه ریزی بهینه برای تحقق دانشگاه‌های نسل سوم را مهم دانستند و در این باره با یکدیگر تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

درحال هزارو ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.