توسط امدادرسانان ارتش صورت گرفت؛

انجام ۵۵۷ سورتی پرواز پس از زلزله کرمانشاه/ نجات بیش از ۱۶۰۰ نفر از زلزله زدگان کرمانشاهی از زیر آوار

جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش گفت: یک‌هزار و ۶۳۲ نفر توسط امدادرسانان ارتش زنده و سالم در ساعات اولیه وقوع زلزله غرب کشور از زیرآوار نجات داده شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،امیرجواد مولایی جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش  با اشاره به نخستین سالگرد زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶، اظهار داشت: ارتش از ساعت اولیه وقوع زلزله در غرب کشور همپای دیگر ارگان‌ها سپاه، هلال احمر، اورژانس، امداد، بسیج و. در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان از هیچ کمکی دریغ نکرد.

*خدمات ارتش به زلزله‌زدگان ادامه دارد

جانشین قرارگاه عملیاتی غرب ارتش به پایان خدمات محول شده به ارتش بعد از یک‌ماه از وقوع این زلزله اشاره و بیان کرد: ارتش علی‌رغم اینکه با کمک همه جانبه نیرو‌های همیشه در صحنه ماموریت خود را در همان ماه نخست بعد از زلزله به پایان رساند، اما بنا بر نیاز مردم مناطق زلزله‌زده و خدمات انسان‌دوستانه نیرو‌های ارتشی، همچنان پای کار بودند.

وی تاکید کرد: بیش از ۴ هزار کانکس با کمک بنیاد مسکن و خیران در شهرستان سرپل‌ذهاب نصب شد، که تمامی زیرساخت‌های و جانمایی آن توسط ارتش انجام گرفت.

مولایی گفت: بیمارستان صحرایی ارتش بیش از پنج ماه با بهترین متخصصان، ۱۲ اتاق عمل، بخش بستری مردان و زنان، دندان پزشکی، اورژانس، ویزیت، اعزام ۳۰ دستگاه آمبولانس و... رایگان در خدمت زلزله‌زدگان بود.

توزیع ۶۰۰ کامیون اقلام ضروری، خدمات‌رسانی بعد از زلزله از قبیل: وقوع سیل، طوفان و پس‌لرزه‌های بعد از زلزله، نصب بیش از ۱۲۰ دوش حمام در نقاط مختلف سرپل‌ذهاب، نصب تعداد زیادی چشمه سرویس بهداشتی، استقرار بیش از پنج ماه دفتر ستاد ارتش برای مراجعات و شناسایی آسیب‌دیدگان از زلزله و... از دیگر خدمات ارتش جمهوری اسلامی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بود که جانشین قرارگاه عملیاتی غرب ارتش در این گفتگو اختصاصی به آن اشاره کرد.

وی به مدیریت خوب شهر سرپل‌ذهاب در روز‌های پس از وقوع زلزله ویرانگر توسط نیرو‌های خدوم ارتش اشاره کرد و افزود: برای بهتر مدیریت شدن شهر سرپل‌ذهاب آن را به چهار نقطه تقسیم کردند و در هر نقطه یک تیم برای آوار‌برداری، اکیپ نجات، امداد در راستای توزیع اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان، مستقر شد.

*استقرار ۳ خبازی و دستگاه تکنوپخت در سرپل‌ذهاب

وی با اشاره به استقرار سه خبازی و دستگاه تکنوپخت در سرپل‌ذهاب، ادامه داد: این تعداد خبازی با پخت ۳۰ هزار نان در خدمت زلزله‌زدگان بودند.

مولایی به حضور امیر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیرسرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ساعات اولیه وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب اشاره کرد و افزود: امیرحیدری بیش از ۱۰ روز در مناطق زلزله‌زده حضور داشت.

وی در ادامه با اشاره به حضور امیرفرهاد آریان‌فر، ارشد نظامی آجا در غرب کشور همپای دیگر نیرو‌های خدوم ارتش در مناطق زلزله‌زده، گفت: خدمات‌رسانی و بستری مجروحان زلزله با توجه به تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب، در آسایشگاه پادگان ابوذر صورت گرفت.

جانشین قرارگاه عملیاتی غرب ارتش با بیان اینکه ماموریت اصلی ارتش در بحث بهداشت و درمان نیز در همان ماه نخست پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری به پایان رسید، افزود: ارتش بنا به نیاز خدمات‌رسانی را ادامه می‌دهد.

*هوانیروز ارتش درزلزله کرمانشاه با انجام ۵۵۷ سورتی پرواز، ۹۵۰ مجروح را انتقال داد

وی با یادآوری ۵۷۰ سورت پرواز توسط تیزپروازان هوانیروز ارتش در زلزله کرمانشاه، گفت: ۹۱۰ مصدوم با بیش از ۳۰ بالگرد به بیمارستان‌های کرمانشاه انتقال داده شدند.

آنطور که مولایی می‌گوید، یک‌هزار و ۶۳۲ نفر توسط امدادرسانان ارتش زنده و سالم در ساعات اولیه وقوع زلزله غرب کشور از زیرآوار نجات داده شدند.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: زلزله ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.