واکنش حضرت امام (ره) به احتمال بمباران جماران چه بود؟

فاطمه طباطبایی، عروس امام راحل خاطره‌ای جالب از واکنش امام (ره) به احتمال بمباران جماران مطرح کرد.

واکنش حضرت امام (ره) به احتمال بمباران جماران چه بود؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه طباطبایی، عروس امام راحل و همسر حاج احمد خمینی خاطره‌ای جالب از رد درخواست وزیر وقت اطلاعات، توسط امام‌خمینی (ره) برای رفتن به پناهگاه در دوران دفاع مقدس دارد که در کتاب "امام‌خمینی و رفتار سیاسی" آمده است.

متن این خاطره به‌ شرح زیر است:
«در آن ایام که بمباران بود، روزی آقای انصاری آمدند و به امام (ره) گفتند از آقای ری‌شهری یک نامه آمده که "ما از طریق اطلاعات خبر موثقی داریم که امشب اینجا (جماران) می‌خواهد بمباران شود، خواهش ما این است که امشب جایتان را عوض کنید".


بیشتر بخوانید: فاجعه ای که باعث شد امام خمینی (ره) تا یک هفته نخندند +فیلم


امام (ره) با لبخند به او گفتند: "یعنی چه؟ شما چرا این حرف را می‌زنید؟ "، آقای انصاری خیلی ناراحت شدند و به امام اصرار و التماس کردند که "به‌حق مادرتان زهرا (ع) این کار را بکنید". آقا از آنجا آمدند بیرون و وارد اتاقی که من بودم شدند و با یک لبخندی گفتند "آقای انصاری آمده بود به من می‌گفت که از اینجا برو... اطلاع دادند که امشب می‌خواهد اینجا بمباران شود".

من گفتم: "خب، آقا، چرا گوش نمی‌کنید؟ "، خندید و گفتند "این حرف‌ها چیست؟ من اگر قرار باشد بمباران هم شود در همین صندلی و در همین اتاقم هستم مگر همه در پناهگاه هستند؟ "، گفتم "آقا، همه غیر از شما هستند. همه مردم که خانه‌هاشان هدف دشمن نیست".

امام گفتند "چه فرقی می‌کند؟ پاسداری که سر کوچه ما ایستاده که در پناهگاه نیست. او آنجا ایستاده و من پناهگاه بروم؟... من از این اتاقم بیرون نمی‌روم، شما‌ها بروید خودتان را حفظ کنید".

من به خاطر اینکه باز یک حربه دیگری به‌کار برده باشم گفتم "اگر شما نروید ما هم نمی‌رویم، پس به‌خاطر ما هم که شده بروید به پناهگاه. "، امام گفتند "من وظیفه خودم نمی‌دانم، ولی شما وظیفه دارید، خودتان را حفظ کنید. "، و از اتاقشان بیرون نیامدند.

فردای آن روز که من نامه آقای ری‌شهری را دیدم مشاهده کردم امام یک غزل عرفانی پشت آن نامه نوشته بودند. فکر کردم اصلاً ما کجاییم در این بحر تفکر و امام کجا!».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 واکنش امام به احتمال بمباران جماران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
امام (ره) واقعا رهبر مستضعفان جهان بود...
آخرین اخبار