شمارش‌معکوس برای بازنشسته‌های باقی‌مانده

تنها ۲ روز به فرصت تعیین‌شده برای اجرای قانون منع قانون به کارگیری مدیران بازنشسته باقی مانده و هنوز ۵ فدراسیون این قانون را اجرا نکرده‌اند.

شمارش‌معکوس برای بازنشسته‌های باقی‌ماندهبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به اعلام قبلی ، فدراسیون‌هایی که مدیران بازنشسته را در اختیار دارند تا 24 آبان ماه فرصت دارند که در وضعیت قبلی خود بمانند. این در حالی است که در فاصله دو روز مانده تا این زمان تعیین شده، هنوز 5 فدراسیون والیبال، فوتبال، کاراته، ورزش‌های همگانی و ورزش های رزمی به مدیران بازنشسته قبلی خود به کارشان ادامه می‌دهند و مدیران این فدراسیون‌ها درتلاشند که کماکان روی صندلی‌های ریاست برقرار باشند. آن هم در حالی که این قانون ابلاغ شده لازم الاجرا است.

پیش از این و در بخش ورزش، 12 فدراسیون شامل این موضوع می‌شدند. فدراسیون‌های جودو ، هندبال، قایقرانی، هاکی، فوتبال، والیبال، رزمی، همگانی، کاراته ، ناشنوایان، چوگان و سه گانه 12 فدراسیونی بودند که شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شدند و ضرب العجلی تا 24 آبان ماه به آن‌ها داده شد که سا استعفا داده و یا برکنار شوند و  از سوی وزارت ورزش سرپرست برای این فدراسیون ها معرفی شود.

در این مدت و از بین این 12 فدراسیون ، 7 فدراسیون یا با استعفای روسای خود رو به رو شدند و یا از سوی وزارت ورزش مدیران آن ها برکنار شدند. در فدراسیون هاکی که بهرام شفیع ریاست آن را بر عهده داشت. بعد از فوت وی ، حسن اباذری به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد.همچنین فدراسیون‌های چوگان و ناشنوایان نیز صاحب سرپرست‌های جدید شدند. صبور نیز از فدراسیون سه گانه استعفا داد تا احمد نامنی سرپرست این فدراسیون شود. در فدراسیون قایقرانی احمد گواری سرپرست شد. فدراسیون جودو و هندبال نیز روسای پیشین‌شان برکنار شد تا در مجموع 7 فدراسیون از این قانون پیروزی کرده باشند. در این بین اما در فاصله دو روز مانده به زمان تعیین شده هنوز فدراسیون‌های فوتبال، والیبال، کاراته، همگانی و رزمی اقدامی صورت نداده اند.

در فاصله دو روز مانده به پایان مهلت روسای این فدراسیون‌ها باید دید اقدام این روسا که گویا علاقه ای به ترک صندلی های خود ندارند، چه خواهد بود. این روسا قطعا در جریان هستند که اجرای قانون رسمی کشور واجب است و در صورت سرپیچی از قانون این افراد مجرم شناخته می شوند. حالا باید منتظر ماند و دید در این دو روز اخباری از استعفا یا برکناری این روسا منتشر خواهد شد یا باید منتظر اقدامات جدی تر از سوی افراد مسئول برای پایان دادن به این ماجرا باشیم.   


بیشتر بخوانید: توفان تغییرات در فدراسیون های ورزشی/ آیا بازنشسته ها می روند ؟


انتهای پیام/

احتمال کنار رفتن بازنشسته های باقی مانده در فدراسیون های ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۹:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
به نظرم قانون بازنشستگی کشور باید عوض شود واز حداکثر ۲۵سال به بعد اختیاری شود تا آنهایی که دوست دارند مادام العمر ادامه دهند بمانند قانون سی سال بازنشستگی برای همگان بطور یکسان جواب نمی دهد وعادلانه نیست وبرای بعضی هم شصت سال کم است وامیدوارم فکر اساسی شود من دوسال دیگر تا سی سال جان کندن در یکی از دستگاههای دولتی دارم ودوست ندارم بیش از این کار کنم دارم نابود می شوم به احتمال زیاد اگر مرگ به سراغم نیاید که از کارراحت شوم خودم فرار می کنم نه پاداش می خواهم ونه پول فقط ازاد شوم تا چند روزی طعم آزادی را چشیده باشم .
آخرین اخبار