سلطانی فر: موافق واگذاری استقلال و پرسپوليس هستيم/درخواست ميزبانی جام ملتهای ٢٠٢٣ را داده ايم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به ورزشگاه های خوبی که داریم، درخواست میزبانی جام ملت های 2023 را ارائه داده ایم.

سلطانی فر: موافق واگذاری استقلال و پرسپوليس هستيم/درخواست ميزباني جام ملتهای ٢٠٢٣ را داده ايممسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان گفت: خدا را شاکریم که ورزشگاه سبک و مدرن منطبق با الزامات بازی‌های بین المللی افتتاح و به بهره برداری رسید.افتتاح استادیوم فولاد خوزستان در کنار ورزشگاه غدیر اهواز امکان و فرصت خوبی را برای میزبانی‌های بین المللی فراهم می‌کند.

او افزود: خوشبختانه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ورزشگاه‌های بزرگی را افتتاح کرده ایم؛ به خصوص در دو سال گذشته که استادیوم ٧٥ هزار نفری نقش جهان را به بهره برداری رساندیم پس از آن ورزشگاه پارس شیراز را به بهره برداری رسید و آستان قدس رضوی هم ورزشگاه با کلاس بالایی را احداث کرد و فولاد خوزستان هم این ورزشگاه مدرن را ساخت و پیش از آن نیز استادیوم ۷۰ هزار نفری تبریز، ورزشگاه ثامن مشهد هم افتتاح شده بود با مجموع این ورزشگاه‌ها شرایطی بوجود آمده که مسابقات جام ملت‌های آسیا در ایران میزبانی شود که درخواست میزبانی جام ملت‌های ٢٠٢٣ را هم ارائه کرده ایم و امیدوارم با این استادیوم‌ها مجوز میزبانی مسابقات بزرگ را بتوانیم دریافت کنیم.

شرایط ایران در زمینه نرم افزاری خوب است

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: شرایط ایران در زمینه نرم افزاری هم خوب است. در همین بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف ۱۸ روز محقق شد در حالی که در شرایط عادی این کار ۴ ماه زمان لازم داشت. الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی محقق شد و در ظرف ۱۸ روز کار ارزنده‌ای انجام شد و در زمینه برگزاری هم که در حد الزامات بین المللی بود و مورد ارزیابی محافل بین المللی قرار گرفت جای هیچ حرف و بحثی نگذاشت.

او ادامه داد : در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا، جدا از بحث امکانات، رفتار خوب تماشاگران نیز نمود ویژه‌ای داشت و در کنار کار ارزنده تیم پرسپولیس و رسیدن به فینال با تیمی که تقریبا ۱۳ بازیکن در اختیار داشت، رفتار تماشاگران نشانگر یک بلوغ فکری بود چرا که با توجه به اینکه تیم آن‌ها جام نگرفت، اما، درک تماشاگران و واکنش‌های مثبتشان نشان دهنده این واقعیت است که برخی ناهنجاری‌های گذشته کاهش یافته و همه پرسپولیس را در حد قهرمان تحلیل کردند.

امیدواریم موفقیت  های سال 97 با درخشش تیم ملی در جام ملت های آسیا کامل شود

سلطانی فر در خصوص عملکرد ورزشی ایران در سال 97 عنوان داشت: سال ۹۷ را سال پر رویدادی است. تیم ملی فوتبال با حضور درخشانش در جام جهانی عملکرد افتخارآمیزی را به جای گذاشت و توانست بهترین و تاریخی‌ترین نتیجه‌اش را در طول پنج دوره از حضورش در ادوار جام جهانی کسب کند. ورزشکارانمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۶۲ مدال کسب کردند که بیشترین تعداد پس از پیروزی انقلاب به شمار می‌رود. در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نسبت به دوره قبلی ارتقاء داشتیم، در المپیک جوانان آرژانتین از رتبه بیست و چهارم دوره گذشته به رتبه ارزشمند هفتم رسیدیم و ۱۷ پله صعود داشتیم. همچنین در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و می‌توانستیم شاهد یک نیمه نهایی ایرانی باشیم. تیم ملی وزنه‌برداری با توجه به جوان‌گرایی از نظر مدالی در رتبه دوم و از نظر تیمی سوم دنیا شد و امیدواریم این موفقیت‌ها با قهرمانی فوتبال در جام ملت‌های آسیا کامل شود.

او در خصوص برپایی اردو های آماده سازی تیم های حاضر در جام جهانی 2022 در ایران بیان داشت:معمولا کشور‌های قدرتمند و صاحب نام پیش از آغاز مسابقات در هر کشوری در کشور‌های همجوار میزبان اردو‌هایی را برگزار می‌کنند تا با شرایط خو بگیرند. من ستادی را با حضور مدیرعامل کیش و قشم تشکیل دادم و با مدیرعامل اروند نیز صحبت خواهم کرد. همچنین از سفیر ایران در قطر نیز خواهش کردیم هفته گذشته در این جلسه حضور داشته باشند که بتوانیم امکانات اردویی را فراهم کنیم.

فرصت خوبی در مناطق آزاد کیش، قشم و اروند برای برپایی اردو‌های تیم‌های بزرگ پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در اختیار داریم.

سلطانی فر ادامه داد: پیش از آغاز جام جهانی روسیه ما در ترکیه اردو برگزار کردیم تا تیم آماده شود. فکر می‌کنم فرصت خوبی در مناطق آزاد کیش، قشم و اروند برای برپایی اردو‌های تیم‌های بزرگ پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در اختیار داریم.برگزاری اردو‌های تدارکاتی و میزبانی آن از جهت ورزشی بسیار به سود کشورمان است و هم می‌تواند درآمد ارزی خوبی داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان پیرامون واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت:موافقت‌ها را هم در کمیسیون تخصصی اقتصاد و هم در کمیته اقتصاد دولت گرفته‌ایم و در حال راهیابی به جلسه دولت هستیم و در مرحله نوبت در دولت قرار دارد. امیدوار هستیم با موافقت دولت شرایط واگذاری را فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید:

افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان با حضور معاون اول رئیس جمهور و سلطانی فر

افتتاح ورزشگاه ۳۰ هزار نفری فولاد خوزستان با حضور معاون رئیس جمهور

طالقانی: برای برگزاری دیدار‌های دوستانه تیم ملی فوتبال در خوزستان، نامه‌ای به من نرسیده است


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
شما هرگز اینکار را نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
وزارت ورزش استقلال رو نابود کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
بر چه اساسی میلیارد ها تومان پول بیت المال برای این دو تیم تهرانی هزینه می شود.
حق الناس است وما از حق خود نمیگذریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
با این اوضاع نامه نگاریها و استمداد از بیگانگان برای دخالت در قوانین داخلی ،کلا فدراسیون فوتبال یا باید منحل بشود و یا کلا بودجه آن قطع بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
اگر این دو تیم واگذار گردد حقوق نجومی خیلی از ژن خوبها قطع میشه پس واگذار نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
فقط از تیم استقلال اگر بازیکن تو تیم ملی نباشه قهرمان میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
آخرین اخبار