جزییات نحوه برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان

مدیرکل خدمات پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت درباره المپیاد‌های ورزشی در سطح دانشگاهی توضیحاتی را ارائه کرد.

جزییات نحوه برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویانبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی پریدار مدیرکل خدمات پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت گفت: برگزاری المپیاد‌ها و مسابقات ورزشی و تشکیل کمیته‌های ورزشی کارکنان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر افزایش نشاط و شادابی آنان، منجر به مشارکت همکاران در سایر مسابقات منطقه ای، ملی و بین المللی و کسب مقام‌های مختلفی در ۲ سال گذشته شده است.

مصطفی پریدار مدیرکل خدمات پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش مشارکت کارکنان در فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی، اظهار داشت: خوشبختانه براساس تاکیدات مستمر وزیر بهداشت و سیاست‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع در ۴ سال گذشته، ورزش جایگاه خود را نه تنها در سطح کارکنان بلکه در سطح مدیران ستادی و دانشگاه‌های علوم پزشکی پیدا کرده و برگزاری المپیاد‌های ورزشی به یک مطالبه سراسری و مستمر در میان کارکنان تبدیل شده است.

وی افزود: از سوی دیگر برگزاری المپیاد‌ها و مسابقات ورزشی و تشکیل کمیته‌های ورزشی کارکنان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر افزایش نشاط و شادابی آنان، منجر به مشارکت همکاران در سایر مسابقات منطقه ای، ملی و بین المللی و کسب مقام‌های مختلفی در ۲ سال گذشته شده است.

مدیرکل خدمات پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر این اساس و با عنایت به ضرورت توجه به سلامت و نشاط کارکنان گرانقدر جانباز و معلول وزارت بهداشت، برگزاری دومین المپیاد فرهنگی ورزشی کارکنان جانباز و معلول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه کمیته ورزش کارکنان وزارت متبوع بررسی و به تصویب رسید.

پریدار با بیان اینکه مقدمات اجرایی این دوره از مسابقات از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، ادامه داد: پس از ماه‌ها تلاش کمیته‌های مختلف ستاد مرکزی المپیاد و مشارکت و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف، اکنون مفتخر به آغاز این مسابقات از ۲۲ آبان ماه به مدت ۸ روز در استان مازندران هستیم.

مدیرکل خدمات پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت یادآور شد: در این دوره از مسابقات بیش از ۶۰۰ ورزشکار از ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی در ۶ رشته به رقابت خواهند پرداخت و این آمار نشان از رشدی بالغ بر ۲۵ درصد به لحاظ تعداد شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل دارد.

اداره تربیت بدنی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، زمان دقیق و قطعی چهاردهمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین رشته‌های ورزشی این دوره از المپیاد را اعلام کرد.

به گزارش وبدا، برای نخستین بار، امسال در دو بازه زمانی مجزا، در اسفندماه، دو المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی خزرآباد ساری برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، ۸ رشته ورزشی دارت، فوتبال روی میز، فریزبی، داژبال، طناب زنی، آمادگی جسمانی، طناب کشی و روبیک برای چهاردهمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد تایید قرار گرفته است که از این تعداد رشته، رشته‌های ورزشی داژبال و طناب کشی به صورت تیمی و مابقی رشته‌ها به صورت انفرادی برگزار خواهد شد. همچنین رشته طناب زنی به صورت تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد.

همچنین حداکثر ورزشکاران شرکت کننده از هر دانشگاه به تفکیک رشته‌های مختلف اعلام شده است که بر این اساس هر دانشگاه علوم پزشکی در مجموع ۸ رشته ورزشی حداکثر می‌تواند ۲۰ ورزشکار به المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر اعزام کند.

بنابر این گزارش، حداکثر ورزشکار شرکت کننده از هر دانشگاه در المپیاد در رشته ورزشی دارت (یک نفر)، فوتبال روی میز (یک نفر)، فریزبی (دو نفر)، داژبال (۵ نفر)، طناب زنی (۴ نفر)، آمادگی جسمانی (یک نفر)، طناب کشی (۵ نفر) و روبیک (یک نفر) اعلام شده است.

همچنین زمان قطعی چهاردهمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روز‌های یکم تا ۶ اسفند ماه و همچنین المپیاد ورزش‌های همگاانی دانشجویان پسر در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

یکی از شاخص‌های توسعه ورزش همگانی در دانشگاه‌ها مشارکت همه جانبه و حضور جمعی در این رویداد‌های ورزشی است که خوشبختانه امسال با موافق برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی برای دانشجویان دختر و پسر گامی موثر در راستای گسترش ورزش‌های همگانی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برداشته شده است.

هر دانشجو در المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر، فقط می‌تواند در یک رشته ورزشی شرکت کند. دانشجویانی که دراین دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، حق شرکت در المپیاد قهرمانی سال بعد (۱۳۹۸) را ندارند. ضمن اینکه قوانین و مقررات بازی‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که عمری سه ساله در مجموعه وزارت بهداشت دارد، از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و سال گذشته سومین تجربه خود را پشت سرگذاشت. در سه سال گذشته المپیاد ورزش‌های همگانی یک سال در میان برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شد، اما از سال جاری با موافقت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مسئولان اداره کل دانشجویی، تصمیم بر آن شد که همه ساله دو المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مجزا اسفند ماه برگزار شود.

نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مخصوص دانشجویان پسر در ۷ رشته ورزشی اسفند ماه سال ۹۴ در خزرآباد ساری برگزار شد. دومین تجربه این المپیاد که ویژه دانشجویان دختر بود در ۱۵ رشته ورزشی در خزرآباد ساری برگزار شد و سال گذشته المپیاد ورزش‌های همگانی ویژه پسران اسفند ماه در ده رشته ورزشی برگزار شد و امسال چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر به صورت مجزا، قرار است اسفند ماه امسال در خزرآباد ساری برگزار شد.

تعداد رشته‌های ورزشی و حداکثر ورزشکاران شرکت کننده از هر دانشگاه در این رشته‌ها در قالب جدول به شرح زیر است:

جزییات نحوه برگزاری چهاردهمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار