مدیرحوزه علمیه خراسان :

۷ قرارگاه و ۶ هیئت اندیشه ورز در استان‌های خراسان راه اندازی شد

مدیرحوزه علمیه خراسان گفت: ۷ قرارگاه و ۶ هیئت اندیشه ورز در استان‌های خراسان راه اندازی شد که منشور تحول ، توسط این قرارگاه‌ها و هیئت‌ها دنبال می‌شود.

راه اندازی ۷ قرارگاه و ۶ هیئت اندیشه ورز در استان‌های خراسانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله مصباح عاملی مدیرحوزه علمیه خراسان امروز در نشست هم اندیشی مدیران حوزه علمیه خراسان، گفت: در شرایط فعلی روحانیت باید در پاسداری از انقلاب پیشگام باشد، چرا که دشمن به دنبال تفرقه بین مردم و روحانیت است.

وی با بیان اینکه مردم هر جایی که روحانیت پیشگام شد پشت سر او حرکت خواهند کرد، افزود:در حد توان به مطالبه رهبری مبنی بر مدیریت تحول در حوزه پاسخ مثبت داده شده و مدیریت گام به گام و رو به جلو در دستور کار حوزه است.

مدیرحوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اعتقاد به تحول، وجه اشتراک دیدگاه‌های مختلف است، ادامه داد: عزم شورای مدیریت حرکت در مسیر تحول در راستای رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) است.

آیت الله مصباح عاملی گفت:در مرحله اول، نگاه تحولی و سپس اقدام بر تدوین منشور تحول شده است و تمامی این اقدامات در راستای شاخص‌های یک حوزه انقلابی یعنی مبتنی بر مبانی انقلاب، ولایت مداری و عدالت محوری با حرکتی علمی اجتهادی، پاسخگو و تمدن ساز بوده است.

وی با اشاره به زمان کم و مسؤلیت‌های بسیار، افزود: اگر جهادی عمل نکنیم و تحول ایجاد نشود حوزه براساس فرمایش مقام معظم رهبری منزوی خواهد شد.

مدیرحوزه علمیه خراسان ادامه داد: در راستای مدیریت تحول هر ماه یک سامانه که جزء نیاز‌های حوزه بوده طراحی و رونمایی شده است و براساس نیاز‌های حوزه توسعه فضا‌های کاری را دنبال می‌کنیم.

آیت الله مصباح عاملی گفت: تعامل با دستگاه‌های مختلف پیگیری شده و اکنون با بیش از ۲۰ دستگاه تفاهم نامه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی سازی علوم انسانی، گام‌های خوبی برداشته شده است، افزود: برای حضور در فضای مجاز، گردان‌های فضای مجازی با همکاری سپاه در حال شکل گیری است تا به فعالیت و پاسخگویی در این فضا اقدام شود.

انتهای پیام//ف. ش
 

 لزوم ایجاد تحول و عمل جهادی در حوزه

برچسب ها: حوزه علمیه ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.