معاون علمی آستان قدس رضوی :

بیمارستان رضوی قطب گردشگری سلامت ایران است

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: بیمارستان رضوی قطب گردشگری سلامت ایران است و باید این حوزه را برای تمام متقاضیان اعم از کسانی که برای زیارت در کنار درمان و نیز برای کسانی که صرفا برای درمان به مشهد می‌آیند، تقویت کنیم.

بیمارستان رضوی قطب گردشگری سلامت ایران استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، به نقل از آستان نیوز ؛محمد مهدی‌نژاد معاون علمی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از بیمارستان رضوی گفت: بیمارستان رضوی مرکز درمانی خوش‌نام و معروف علمی در سطح کشور و منطقه است و با توجه به سرعت تغییر و پیشرفت فناوری‌ها و علوم پزشکی، مراکز درمانی پیشرفته باید برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های جدید، خود را با پیشرفت تکنولوژی‌ها تطبیق دهند و بیمارستان رضوی از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: برگزاری کنگره‌های علمی و بین‌المللی CASPIAN Meeting۲۰۱۸ و Iran CTO Meeting ۲۰۱۸ به عنوان فعالیت بی‌نظیر تبلیغی، ترویجی و پژوهشی با حضور محققانی از ۲۰ کشور خارجی، نشان از رتبه این مرکز در جمع بیمارستان‌های پیشرفته کشور دارد.

مهدی‌نژاد ادامه داد: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی مرتبط با این بیمارستان فوق تخصصی و سایر مراکز درمانی آستان قدس رضوی در دانشگاه امام رضا (ع)، به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی سلامت‌محور این مجموعه درمانی شتاب بیشتری بخشیده خواهد شد.

معاون علمی آستان قدس رضوی با اشاره به وجوه نیازمندی‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی، اظهار داشت: یکی از نیازمندی‌های بیمارستان‌های پیشرفته علاوه بر دارو‌های مرسوم و متداول، دارو‌های نوین با تکیه بر فناوری‌های زیستی و نانو و در حوزه تجهیزات نیز تأمین درمان‌های نوین با بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی است که در بخش‌های مختلفی مانند درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با تجهیزات هسته‌ای و شاخه‌های جدید پزشکی بهره‌مند از امواج الکترومغناطیس کاربرد دارند.

وی تصریح کرد: ورود جدی به فرایند‌ها و نرم‌افزار‌های سلامتی که امروز در حال گسترش است نیز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایران بسیار لازم و ضروریست و بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، عملکرد بیمارستان رضوی را در سطح بین‌المللی ارتقاء می‌دهد.

مهدی‌نژاد افزود: مأموریت بیمارستان رضوی، تأمین و به روزرسانی این تجهیزات نوین است که در شرایط وجود تحریم‌ها و هزینه‌های بالای این تجهیزات، لازم است تا ظرفیت‌های تولید دستگاه‌های لازم را توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ایجاد کنیم.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: بزرگ‌ترین دغدغه آستان قدس رضوی، ارائه خدمات خشنودکننده برای زائران است که خدمات پزشکی مهم‌ترینِ آن‌ها محسوب می‌شود؛ بیمارستان سیار رضوی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی توانست رضایت زائران را فراهم کند.

انتهای پیام// ف. م


تولید تجهیزات پزشکی با کمک شرکت‌های دانش بنیان


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.