پیام مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد.

منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیامی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار صادر کرد و 24 آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کلمات، از کالبد کتاب ها، بیرون جسته و مرزها، کم رنگ شده اند. راه ها گشوده و پنجره ها باز شده اند.

باران، بر سینه سوخته سرزمین ها باریده و طراوت به هوای غبارگرفته، باز گشته است و معذوریتی برای تنفس بهتر و بیشتر نیست، مگر نخواستن خودِ انسان.

همچنان بادها، از اقیانوس کتاب ها بر می خیزند و بر روان آدمیان می وزند و روح را می نوازند و عقل را سیراب می کنند.

کلمه، آنی که گفته یا مکتوب می شود، زاده آدمی است و جهانِ انسان بی کلمه، عقیم و سرد و سخت.

جهان، بی کلمه و کتاب، بی جان است و مُرد و کتابخانه، کانونی است برای احیاء حیات باطنی انسان. جایی که در آن می شود از ازدحام مزاحمت ها و تردد تردیدها، رهید و در هوای آزادی، پرید؛ هم افق با تجارب ناب فکر شد و لایه های تو در توی اندیشه ها را کاوید.

بیست و ششمین هفته کتاب و کتابخوانی و روزهای تکریم مقام کتابدار، موعد بازاندیشی در چگونگی تأثیرگذاری کتابخانه ها و فعالیت آنها در جامعه است و گویا باید آرام آرام، از خودمحوری عبور کرد و انسان ها و تفاوت ها و نیازهایشان را دید و بر گِرد بودنشان طواف کرد. برای آنها بود، صدایشان را شنید و نیازشان را پاسخ داد. تنها شرط حیات هر پدیده در دنیای آدمیان، توان تطبیق با تحول و تغییرات است که برای کتابخانه های عمومی در هر چه مردمی تر شدن فعالیت های آن فهمیده می شود؛ چرا که انسان در تحول است و سازمانی که با این تحول، متحول نشود، محکوم به فناست.

کتابخوانی، آغوش فکر را گشوده تر می کند؛ بدین جهت کتابخانه باید میزبانی گشاده رو برای کتابخوان باشد و کتابدار، آگاه به احوال اهالی کتاب.

امید است هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار سال جاری، مبدأ آغاز تحولات مردم محور در کتابخانه های عمومی باشد و به زودی تولد پروانه ی «کتابخانه فرهنگی اجتماعی» از دل پیله ی کتابخانه را شاهد باشیم.

منصور کوهی رستمی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کتابخانه ، هفته کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.