آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

اما و اگر‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال آینده تا شکستن شاخ غول در نظام تعلیم و تربیت

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون چالش های بیمه طلایی فرهنگیان و اما واگرهای آزمون استخدامی سال آینده گذشت.

اما و اگر‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال آینده تا شکستن شاخ غول در نظام تعلیم و تربیتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری مانند ناکامی مدیران در تداوم خدمات رسانی بیمه طلایی فرهنگیان و اما و اگر‌های برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال آینده سپری شد.

آغاز فعالیت سامانه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش از فردا/ جزئیات برگزاری آزمون سال آینده هنوز مشخص نیست

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف آزمون استخدامی که تابستان امسال برگزار شد و فعالیت نیرو‌های جدید بیان کرد: فرصتی مجدد برای افرادی که در آزمون استخدامی امسال شرکت کرده بودند فراهم شد تا طی فرآیند تکمیل ظرفیت به کار گرفته شوند.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: هنوز تعداد افرادی که در تکمیل ظرفیت شرکت می‌کنند مشخص نیست، اما سامانه طی امروز یا فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد مشمول امکان شرکت در این طرح را دارند.

بطحایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه ریزی برای آزمون استخدامی جدید اظهار کرد: فعلا برای آزمون استخدامی سال آینده برنامه‌ای نداریم، اما قطعا این آزمون برگزار خواهد شد.

سازوکار‌های اجرایی در منشور حقوق شهروندی آماده است

شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه سازوکار‌های اجرایی حقوق شهروندی در منشور حقوق شهروندی آماده است، گفت: در یکی از بند‌ها آموزش حقوق شهروندی با دانشجویان و دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است، باید توجه داشته باشیم که خروجی این دانش‌ها موثر باشد.

وی ادامه داد: اولویت‌های تخصصی و عمومی را در دولت مورد توجه قرار دادیم و از جمله اولویت‌های تخصصی مهارت آموزی دانش آموزان و توانمندسازی برای حرکت به سمت بازار کار است، همچنین توجه به ارتقای توانمندسازی دانش آموزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

مولاوردی بیان کرد: افزایش توان خلاقیت و ارتقای عدالت آموزشی، حذف مشق شب، شاداب سازی مدارس، سبک کردن کیف دانش آموزان و حذف کنکور که شکستن شاخ غول است از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی بیان کرد: فرزندان ما باید به شهروندانی آگاه، فعال و پرسشگر تبدیل شوند و این موضوع صرفا وظیفه آموزش و پرورش نیست بلکه دستگاه‌های مختلف برای این امر باید وارد عمل شوند و بایکدیگر هماهنگی داشته باشند.

برخی مسئولان و مافیای کنکور مانع تاثیر قطعی سوابق تحصیلی شدند

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره چگونگی مبارزه با مافیای کنکور و تاثیر به کار گیری روش‌های جدید آموزش و پرورش برای این مبارزه اظهار کرد: همواره تصور بر این است که به کمک مافیای کنکور و با استفاده از کتاب‌‌ها و برنامه‌های کمک درسی موفقیت داوطلبان در بزرگترین کنکور محقق می‌َ‌شود در حالی که یک مثال عینی از چنین تصوری دانش آموزان دبیرستان شهید مطهری ایرانشهر بودند که بدون درگیری با مافیا و صرفا با تکیه بر مطالب درسی توانستند بالاترین رشته‌های دانشگاهی را قبول شوند.

وی ادامه داد: اگر مطالعه دانش آموزان از طریق کتاب‌های درسی به طور عمقی صورت گیرد قطعا در کنکور موفقیت خواهند شد و نیازی به برنامه‌‌های جانبی ندارند چراکه چنین برنامه‌هایی در دراز مدت به ضرر دانش آموزان خواهد بود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان در دانشگاه فعالیت مافیا‌ی کنکور را کاهش می‌داد، تصریح کرد: تلاش داشتیم سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی در کنکور اعمال شود تا سایه مافیا‌ی کنکور از نظام تعلیم و تربیت کم شود اما برخی مسئولان سازمان سنجش و مافیای کنکور اجازه اجرای قانون را ندادند.

ناکامی مدیران در تداوم خدمات رسانی بیمه طلایی فرهنگیان

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره فعالیت بیمه طلایی در زمان وزارتش و انتقادات وارد به آن در شرایط کنونی اظهار کرد: سخن گفتن درباره چگونگی عملکرد بیمه طلایی از سوی مسئولان فعلی و غیر قانونی خواندن این بیمه به دلیل ناکامی این مدیران است که نمی‌تواند شرایط مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کند.

وی ادامه داد: برای فعالیت بیمه طلایی سیستم قانونی و نظارتی کشور بررسی‌های لازم را انجام داد و بیمه منطبق بر قوانین رسمی و طبق ماده 85 مدیریت خدمات کشوری و تصویب شورای بیمه، تحت نظارت دولت و کمیسیون مجلس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی بیان کرد: گاهی ناتوانی مسئولان در کمک به معلمان باعث می‌شود به تشویش اذهان عمومی بپردازند و فعالیت‌های قبلی را غیر قانونی جلوه دهند در حالی که چنین شرایطی برای طرح‌های قبلی وجود نداشته است همانطور که پیش از این سختی کار غیرقانونی تلقی شد اما مجددا به فیش حقوقی بازگشت.

فارغ التحصیلان با درجه بالای علمی توان مهارتی ندارند

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جایگاه کانون های فرهنگی و هنری امروز با جریان تمام ساحتی که در روح سند تحول حاکم است باید روشن شود، گفت: کانونی موفق است که برنامه هایش را در این مسیرها تدوین کند و اینکه کانون ها چه سهمی از مهارت های دانش آموزان را دارند، باید در چارچوب کاری آنها مشخص باشد.

کاظمی با اشاره به ضرورت نقشه جامع و کامل برای حوزه‌های مهارتی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی بیان کرد: کانونی که برای خودش چشم‌انداز داشته باشد به موفقیت می رسد و در غیر این صورت کانونی موفق نخواهد بود، کانون بدون رویکرد خلاقانه سهمی از سند تحول را دنبال نخواهد کرد، همچنین رویکردهای فناورانه فضای نشاط و امید را به مدارس منتقل می‌کند.

درخشش تیم المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۱۸

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA ۲۰۱۸) که در کشور چین برگزار شد، تیم دانش آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه (هدی پور غلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمد صدرا حیدری و محمد شجاعیان) و چهار سرپرست (مهدی خاکیان قمی، حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری) در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود؛ تیم اول ایران با کسب ۵مدال طلا و بااقتدار تمام، مقام اول مسابقات را کسب کرد و تیم دوم ایران نیز که از ۴دانش‌پژوه تشکیل‌شده بود موفق به کسب یک مدال طلا و ۳نقره شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان ضمن تبریک به جامعه آموزش‌وپرورش کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از بهترین نتایج باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست.

ورود برنامه‌های نشاط آفرین به مدارس از طریق تئاتر

علی رمضانی مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری و توسعه طرح تئاتر مدرسه‌ای در مدارس کشور اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته طرح آزمایشی تئاتر مدرسه‌ای را در استان فارس برگزار کردیم و با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، شاهد استقبال قابل توجهی از سوی خانواده‌ها بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به بازخورد‌های مثبتی که از این طرح دریافت کردیم، امسال تئاتر مدرسه‌ای در تمام مدارس کشور به مدت یک هفته در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

رمضانی با اشاره به اینکه تئاتر مدرسه‌ای به نشاط آفرینی در مدارس کمک بسزایی می‌کند، گفت: علاوه بر این موضوع تئاتر فرصتی را فراهم می‌کند تا به زبان محلی، فرهنگ بومی هر منطقه برای دانش آموزان تبیین شود.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر تئاتر مدرسه‌ای با خانه تئاتر کشور تعاملاتی داشتیم و انتظار داریم دبیران ادبیات، دبیران تاریخ، مربیان تربیتی و مدیران مدارس برای اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
الان فقط دانشجوی بیچاره به فکر استخدام هست همانطوری که ما وقتی وارد تربیت معلم شدیم گفتیم از فردا استخدام میشیم اما نمی دونستیم باید بیست سال تو روستاها کار بکنیم با بخور نمیری بسازیم اخرشم بعد بیست سال یه خونه با صد میلیون قسط با هزار بدبختی خریدیم .
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۴:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
سلام ازشماخواهشمندیم سریعترجویابشیدوخبردارمون کنیدتکلیف مابرای این تکمیل ظرفیت چیه،
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۹:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
قرار بود خبر تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آ موزش و پرورش اعلام شود،لطفا پیگیری نمایید
آخرین اخبار