وزیر انرژی روسیه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به رسمیت نمیشناسیم/ دنبال سازوکاری برای ادامه همکاری با تهران هستیم

الکساندر نواک با اعلام اینکه مسکو تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به رسمیت نمیشناسد، از تمایل روسیه برای ادامه همکاری با تهران خبر داد.

وزیر انرژی روسیه: تحریم‌های ایران مسئله تازه‌ای نیست/ دنبال سازو کاری برای ادامه همکاری با تهران هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت روسیه ممکن است علیرغم اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران سازوکاری را برای ادامه همکاری‌های دوجانبه با ایران در نظر بگیرد.

نواک در این خصوص گفت: «ما تحریم‌های آمریکا علیه ایران را که به صورت یکجانبه و بدون تاییدیه شورای امنیت ملی اجرا شدند، به رسمیت نمیشناسیم. ما به پیدا کردن سازوکاری برای همکاری با ایران ادامه خواهیم داد. یکی از این سازوکارها معامله کالا‌ها با استفاده از ارز‌های ملی است».

به گفته نواک که مسئول کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه است، این گام مسکو را به توسعه همکاری با ایران قادر می‌سازد.

نواک در ادامه گفت: «تحریم‌های ایران برای ما یک شرایط تازه نیست. تا قبل از سال ۲۰۱۵ که این تحریم‌ها لغو شوند ما با ایران همکاری تجاری و اقتصادی داشتیم».

 تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ۷ اوت اجرا شد و بخش خودرو، تجارت فلز‌های گران‌بها را هدف گرفت. دور دوم تحریم‌های آمریکه علیه ایران که شامل بخش نفت می‌شد، در ۵ نوامبر اجرایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار