مهمترین نشانه بیماری لثه/ چگونه ایمپلنت موفقی داشته باشیم؟

متخصص جراحی در بیماری لثه گفت: مشکلات لثه با علائمی بروز می‌کند و اگر در مراحل اولیه پیشگیری نشود منجر به بیماری‌های لثه می‌شود.

مهمترین نشانه بیماری لثه/ چگونه ایمپلنت موفقی داشته باشیم؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امید مقدس متخصص جراحی در بیماری لثه و دبیر علمی پروژه سمپزیوم در نشست خبری همایش افق‌های جدید در زمینه ایمپلنت و بازسازی استخوان اظهار کرد: ما جزو 10 الی 12 کشوری هستیم که کارهای بسیاری مفیدی در زمینه درمان بیماری‌های لثه انجام داده‌ایم؛ در سمپزیوم ایمپلنت و بازسازی استخوان 6 سخنران داریم که در تمام زمینه‌های بیماری‌های لثه صحبت می‌کنند.

مقدس بیان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم بیماری‌های مربوط به دهان را کاهش دهیم؛ برای ایمپلنت موفق نیاز داریم بیمار لثه خوب و استخوان کافی داشته باشد، اگر این موارد را نداشته باشد 6 ماه بعد مجبور است کارهای خود را از نو انجام دهد.

وی افزود: باید قبل از درمان شروع به پیشگیری کرد؛ اگر کار زیبایی دندان به خوبی انجام نشود به مرور زمان شکل فک و صورت تغییر خواهد کرد از این رو باید در مرحله اول درمان دقت‌ لازم انجام شود.

بروز تومور لثه در اثر درمان ناکامل  بیماری‌های لثه

متخصص جراحی در بیماری لثه تشریح کرد: اگر بیماری‌های لثه در مرحله اول درمان نشود ممکن است منجر به تومور در لثه شود؛ بیماری لثه شامل خون‌ریزی لثه است و فرد در مراحل اولیه بیماری متوجه بروز این بیماری خواهد شد.

علائم بیماری لثه

مقدس درباره علائم بیماری لثه گفت: بیماری‌های لثه با علائم مختلفی اعم از قرمزی، تورم، طعم و بوی بد دهان و لثه یا دندان بروز می‌کنند، اما فراموش نکنیم که بیماری لثه با بیماری دندان تفاوت دارد چرا که در بیماری‌های دندان، دندان درد می‌گیرد اما در بیماری‌های لثه دردی وجود ندارد و خیلی مهم است که دندان پزشک اطلاعات کافی هم در زمینه لثه و هم در زمینه دندان داشته باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد درمان بیماری لثه ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد؛ اگر بیماری‌های لثه در مراحل اولیه درمان نشود منجر به لقی و خون‌ریزی خواهد شد و بهتر است در مراحل اولیه از پیشروی بیماری، پیشگیری شود.

جرم‌گیری مهمترین اصل در پیشگیری از بیماری‌های لثه 

مقدس افزود: جرم‌گیری یکی از اصلی‌ترین کارها در پیشگیری از بیماری‌های لثه است و فرد باید هر 4 ماه یکبار جرم‌گیری دندان را انجام دهد چرا که اگر این کار انجام نشود جرم در دهان فرد باقی خواهد ماند و به مرور منجر به بیماری‌های لثه خواهد شد،‌ حداکثر مدت زمانی که فرد باید جرم‌گیری انجام دهد، 6 ماه یکبار است، اگر جرم‌گیری به درستی و توسط متخصص انجام نشود ممکن است به ضرر بیمار باشد.

متخصص جراحی در بیماری لثه یادآوری کرد: هدف برگزاری سمپزیوم افزایش اطلاعات است همچنین یکی دیگر از اهداف این سمپزیوم توریسم‌درمانی است که با همکاری‌هایی که با کشور آذربایجان انجام شده است و می‌توان به این هدف به راحتی دست یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار