فتح الله زاده: نبود ثبات مدیریتی، به باشگاه لطمه می‌زند/ از عملکرد مدیران استقلال تعجب می کنم!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: نبود ثبات مدیریتی به ارکان باشگاه لطمه می‌زند و سبب تشدید بحران‌ها می‌شود.

علی فتح الله زاده مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد شکایت بویان از این باشگاه گفت: مسئله بازیکنان خارجی در فوتبال کشورمان به یک معضل تبدیل شده است. زمانی که افتخاری با بویان قرارداد بست وضع مالی استقلال خوب بود، چون 50 میلیارد تومان در یکسال به حساب باشگاه واریز می شد. اما افرادی هستند که نمی دانند با بی توجهی به شکایت بازیکن امکان افزایش میزان پولی که باید به آن بازیکن دهند وجود دارد. به طور مثال ما بازیکنی را داشته ایم که 200 هزار دلار قرارداد داشته است اما به علت بی توجهی مسئولان این عدد به 500 هزار دلار افزایش پیدا کرده است.

مدیری که از سمتش کنار گذاشته می شود نسبت به بدهی های باشگاه شفاف سازی کند

او ادامه داد: خوب است مدیری که از سمتش کنار گذاشته می شود نسبت به بدهی های باشگاه شفاف سازی کند و مدیران بعدی نیز این موضوع را پیگیری کنند تا با مشکل بزرگتری رو به رو نشویم. فتحی باید موضوع بویان را پیگیری کند، چون اگر رفع نشود باشگاه استقلال از این اتفاق لطمه خواهد خورد.

فتح الله زاده: نبود ثبات مدیریتی، به باشگاه لطمه می‌زند/ از عملکرد مدیران استقلال تعجب می کنم!

فتح الله زاده در مورد چنین اتفاقی در دوران مدیریت خودش گفت: در دوران مدیریت من نیز باشگاه درگیر بدهی بوده است اما ما نمی گذاشتیم مسئله به شکایت کشیده شود و برای باشگاه پرونده سازی صورت بگیرد. اگر بازیکنی قصد داشت از باشگاه شکایت کند سعی می کردیم هرچه زودتر آن پول را تهیه کنیم.

او ادامه داد: فتحی باید هرچه زودتر این موضوع را پیگیری کند چون اگر شکایتی صورت بگیرد و رای صادر شود این موضوع پای افتخاری نوشته نمی شود و این رای به نام باشگاه استقلال صادر خواهد شد.

اگر بویان مصدوم بوده است به چه دلیل با او قراداد بسته اند؟

فتح الله زاده در مورد این موضوع که شنیده می شود بویان از ابتدا مصدوم بوده است و کادر فنی این موضع را می دانسته است گفت: اگر این بازیکن مصدوم بوده است به چه دلیل با او قراداد بسته اند؟ اگر اینگونه باشد قضیه متفاوت خواهد شد و آن کسی که قرار داد را بسته مقصر است و باید تاوان این اشتباه خود را پرداخت کند. این مشکل نباید به مشکلات استقلال اضافه شود. وقتی کمیته پزشکی اعلام کرده که این بازیکن مصدوم است باید این سوال مطرح شود که چرا این بازیکن جذب شده است.

او در مورد این موضوع که آیا مدیران باشگاه های دولتی بابت عملکردشان به جایی پاسخگو هستند یا خیر گفت:  سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عالی این اتفاقات را پیگیری می کنند. مدیرانی که اینگونه اشتباه می کنند در سازمان بازرسی کشور و حتی دادگاه حضور پیدا می کنند و باید پاسخگو باشند. بعضا این مدیران محکوم هم شده اند و اینگونه نیست که کاری با آنها نداشته باشند.

فتح الله زاده: نبود ثبات مدیریتی، به باشگاه لطمه می‌زند/ از عملکرد مدیران استقلال تعجب می کنم!

فتح الله زاده در مورد موضع دولت نسبت به باشگاه های دولتی گفت: اگر دولت می گوید این باشگاه ها دولتی هستند باید هزینه هایش را تقبل کند. دولت می گوید این باشگاه مال من است اما هزینه هایش را باید دیگران بدهند که این درست نیست. اگر این باشگاه ها برای دولت هزینه دارند و پول بیت المال را هدر می دهند چه اصراری دارند باشگاه ها را تحت مالکیت خود نگه دارند، می توانند آنها را به بخش خصوصی واگذار کنند. حتی دولت  قیمتی روی باشگاه ها گذاشته است که کسی برای خریداری اقدام نکند که حتی بازهم یکسری افراد نسبت به این موضوع اقدام کردند.

او ادامه داد: خود دولت درمورد این مسئله مقصر است و اشتباهش این است که این باشگاه ها را واگذار نمی کند. دولت از باشگاه ها استفاده ابزاری می کند اما بدهی هایش را می گوید که باید مدیران باشگاه بدهند. به نظر من این موضوع  درست نیست.

نبود ثبات مدیریتی، به باشگاه لطمه می‌زند

فتح الله زاده در مورد وضعیت این روزهای باشگاه استقلال گفت: در طول زمان، بحران های ما تشدید می شود و دلیل این اتفاق نبود ثبات مدیریت است که به ارکان باشگاه لطمه می زند. باشگاه استقلال در 4 سال اخیر 3 مدیرعامل عوض کرده و هیئت مدیره نیز تغییر کرده است. ما نیاز به ثبات مدیریت داریم و مدیران بله قربان گو نمی توانند از پس مسائل مربوط به این باشگاه بر بیاید. استقلال به مدیران محکم، راسخ، قوی و خوش فکر نیاز دارد تا بتوانند این تیم بزرگ و مردمی را به درستی هدایت کنند.

فتح الله زاده: نبود ثبات مدیریتی، به باشگاه لطمه می‌زند/ از عملکرد مدیران استقلال تعجب می کنم!

او در مورد دخالت وزارت ورزش در امور باشگاه ها گفت: تا زمانی که از طرف وزارت ورزش در ارکان باشگاه ها دخالت صورت می گیرد و حتی برخی از معاونان وزیر مستقیما در انتخاب مدیرعامل و تصمیمات مدیرعامل دخالت می کنند ما نباید انتظار عملکردی بهتر از این داشته باشیم.

نسبت به عملکرد مدیران باشگاه متعجب هستم!

فتح الله زاده در مورد خریدهای خارجی این فصل باشگاه استقلال گفت: آدم عاقل تیام را ول می کند با گرو قرارداد می بندد، با جباروف قراداد نمی بندد و نیومایر را به تیم می آورد؟ هیچ آدم عاقلی چنین کاری نمی کند و نسبت به عملکرد مدیران باشگاه متعجب هستم. نبود ثبات مدیریت باعث این اتفاق ها شده است و باشگاه استقلال نیز از این موضوع لطمه خورده است. امیدوارم فتحی هرچه زودتر این وضعیت را بررسی  و نسبت به رفع آن اقدام کند، در غیر این صورت مشکلات روز به روز بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

فتح الله زاده: برای استقلال گدایی می کردم/ فتحی زمان بدی به استقلال آمد

درخواست فتح الله زاده از وزیر ورزش و جوانان

روحانی دستور خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را صادر کرد

انصراف مدیران استقلال از دریافت حق رشد بازیکن سابق!


انتهای پیام/

اظهارات فتح الله زاده درباره وضعیت باشگاه استقلال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار