معاون پیشگیری و ایمنی سازمان آتش نشانی تهران:

شرکت‌های بیمه خسارت‌ها را جبران نمی‌کنند

قدیری گفت:شرکت‌های بیمه آنچنان که باید خسارت‌ها را جبران نمی‌کنند و خیلی مکان‌ها نا ایمن هستند.

شرکت‌های بیمه ساختمان‌های نا ایمن را بیمه می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قدیری معاون پیشگیری و ایمنی سازمان آتش نشانی تهران در نشست خبری چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی و اولین نمایشگاه صنعت ایمنی کشور اظهار کرد: در کشور ما شرکت‌های بیمه آنچنان که باید خسارت‌ها را جبران نمی‌کنند و خیلی مکان‌ها نا ایمن هستند، اما خیلی راحت صاحب ملک ان را بیمه می‌کند.

وی افزود: یک ملک تجاری ناایمن که سه هزار نفر داخل آن هستند و بیمه هم است؛  اگر دچار حادثه‌ای شود چگونه می‌توان ساکنین آن را نجات داد.

قدیری با بیان اینکه اگر آتش نشان هم وارد این ساختمان شود جان خود را به خطر انداخته است، گفت: دغدغه ایمنی در کشور ما بسیار مهم است.

گفتنی است؛ چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین الملی و اولین نمایشگاه صنعت ایمنی شهری روز‌های ۶ و ۷ اسفند ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در هیچ‌ کدام از رشته‌های دانشگاهی، مسئله ایمنی تدریس نمی‌شود، گفت: به همین دلیل نمی‌توانیم کار علمی در حوزه ایمنی انجام دهیم.

قدیری افزود: اگر فکری به حال مسئله آموزش و کار علمی در حوزه ایمنی نکنیم، شاهد فجایع بدتر از پلاسکو خواهیم بود، در دنیا رشته‌هایی در حوزه مهندسی حریق کار می‌کنند که آنجا مسائل عمرانی، مکانیک و اجتماعی با یکدیگر تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حریق، بهترین پاسخگرها، آتش‌نشان‌های حاضر در محل هستند و باید مسائل اجتماعی را با مسائل تکنیکی ادغام کنیم.

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در دانشگاه هایی مانند دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی 19 دانشجو در حال تحصیل رشته مهندسی حریق هستند، اما این تعداد کم است و ما در این همایش سعی داریم که دانشگاه‌ را همراه خود کنیم و باید بدانیم چه کنیم حریق رخ ندهد و در صورت بروز حریق، سیستم‌ها و نیروهای آتش‌نشانی چگونه عمل کنند، اما متأسفانه فقط تمرکز بر این است که آتش‌نشانان چه‌زمانی می‌رسند و چه می‌کنند.

قدیری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین فاکتور در ایمنی شهر، مسائل اجتماعی است، گفت: در حال حاضر ساختمان‌هایی داریم که سیستم ایمنی دارند، اما فرهنگ اجتماعی پایین درباره ایمنی، استفاده از این تجهیزات را با مشکل روبه‌رو می‌کند، اگر مردم این مسائل را آمورش ببینند، تلفات کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در همایش بین‌المللی صنعت ایمنی 21 دانشگاه حضور دارند و تاریخ نشان می‌دهد که در دنیا نخستین ایستگاه‌های آتش‌نشانی را شرکت‌های بیمه ایجاد کردند، اما در کشور ما آن‌چنان که باید و شاید، بیمه نقش خود را در حوزه پیشگیری ایفا نمی‌کند، بنا نداریم کسی را از خود دور کنیم، اما مجبوریم بگوییم چه خطراتی جامعه را تهدید می‌کند.

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی شهر تهران گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم به جامعه آتش‌نشانی کمک کنند تا پیام خود را به گوش همه برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار