روسیه ارائه پیشنهاد لغو تحریم‌های تهران در ازای خروج نیرو‌های ایرانی از سوریه را رد کرد

معاون وزیر خارجه روسیه خبر ارائه پیشنهاد مسکو به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای لغو تحریم‌های ایران در ازای خروج از سوریه را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گزارش یک رسانه آمریکایی در خصوص پیشنهاد مسکو به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای لغو تحریم های ایران در ازای خروج نیروهای ایرانی از سوریه را رد کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «با توجه به جنبه خاص لغو تحریم ها در برابر چیزی، من نمی توانم آن را تایید کنم.»

ریابکوف در حالی چنین واکنشی نشان داده است که پیشتر نشریه آمریکایی «اکسیوس» در گزارشی مدعی شده  بود روسیه به رژیم صهیونیستی و آمریکا پیشنهاد داده است در ازای لغو بخشی از تحریم ها، ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

در همین حال، کرملین از اظهار نظر در مورد این گزارش نشریه آمریکایی خودداری کرد و گفت در مورد جلسات محرمانه با سران کشورهای دیگر توضیح نمی دهد.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ماه اکتبر تلاش نیروهای ایرانی برای مبارزه با تروریسم در سوریه را ستایش کرد.

ایران، همراه با روسیه و ترکیه، ضامن‌های برقراری آتش بس در سوریه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار